Podle nové zprávy Centra pro digitální demokracii (Center for Digital Democracy - CDD) provozuje celý průmysl tzv. Connected TV (CTV), tedy chytrých televizí připojených k internetu, v USA masivní aparát pro sledování diváků založený na datech, který proměnil televizní přijímač v sofistikované zařízení pro monitorování a sledování.
Zpráva s názvem "Jak nás televize sleduje: Komerční dohled v éře streamování" dokumentuje, jak chytrá televize získává a shromažďuje informace o jednotlivcích a rodinách prostřednictvím sofistikovaného a rozsáhlého systému komerčního dohledu. Využívá mnoho praktik sběru dat, monitorování a cílení reklam. To vše již dlouho podkopává soukromí a ochranu spotřebitelů.
Klíčové body zprávy:
- Přední streamovací služby, výrobci Connected TV zařízení a "chytrých" televizorů ve spolupráci s zprostředkovateli dat vytvářejí rozsáhlé digitální složky o divácích.
- Tzv. FAST kanály (Free Advertiser-Supported TV) jsou nyní všudypřítomné a klíčovou součástí strategie monetizace diváckých dat.
- Společnosti jako Comcast/NBCU, Disney, Amazon, Roku a LG provozují propracované reklamní technologie, které shromažďují, analyzují a cílí na spotřebitele s reklamami v milisekundách.
- Sledování je zabudováno přímo do televizních přijímačů, přičemž "chytré televize" využívají automatické rozpoznávání obsahu (ACR) a další monitorovací software.
- Propojená televize je nyní integrována s online nákupními službami a offline maloobchodními prodejnami.
Zpráva profiluje hlavní hráče v tomto průmyslu a širokou škálu technologií, které používají ke sledování a cílení na diváky. Například:
- NBCUniversal od Comcast vyvinul vlastní systém cílení reklamy založený na datech nazvaný "One Platform Total Audience".
- Firma Walt Disney Company vyvinula špičkový systém velkých dat a reklamy pro své video operace.
- Výrobce televizorů Samsung slibuje inzerentům množství dat k oslovení jejich cílů.
Mimo dozor
"Transformace televize v digitální éře proběhla v posledních letech do značné míry mimo dohled politiků a veřejnosti," vysvětluje zpráva. Průmysl záměrně začlenil mnoho praktik marketingového sledování dat, které již dlouho podkopávají soukromí a ochranu spotřebitelů v "starším" online světě sociálních médií, vyhledávačů a mobilních telefonů.
Zpráva varuje, že tyto praktiky mohou mít závažné důsledky, zejména v souvislosti s politickou reklamou během volebního roku v USA. Bez transparentnosti a dohledu by tyto praktiky mohly vést k tomu, že uživatelé budou ovlivňováni přesně cílenou politickou reklamou, k šíření dezinformací a dále zhoršovat politickou polarizaci.
"Connected TV se pro diváky stala noční můrou z hlediska soukromí," vysvětlil spoluautor zprávy Jeff Chester, výkonný ředitel CDD. "Je nyní klíčovým faktorem pro rozsáhlý systém digitálního dohledu, který formuje většinu našich online zážitků."
CDD poslala dopisy předsedům FTC (Federal Trade Commission ) a FCC (Federal Communications Commission), stejně jako kalifornskému generálnímu prokurátorovi a Kalifornské agentuře pro ochranu soukromí, vyzývající politiky, aby se zabývali zjištěními skutečnostmi a zavedli účinné předpisy pro průmysl CTV.