Největší hrozbu pro hladké fungování firemního internetového připojení je obrovský nárůst využívání aplikací, cloudových služeb a mobilních telefonů ve firemní síti. Společnosti závislé na internetovém připojení dnes proto vyžadují nástroje umožňující efektivní využití šířky pásma internetového připojení, a především prioritizaci aplikací tak, aby bylo vždy zajištěno fungování kritických firemních aplikací.
Na základě zkušeností s provozem produktu Exinda Network Orchestrator u zákazníků získala společnost GFI Software následující zjištění:
• Internetového připojení dnes využívá obrovské množství aplikací a cloudových služeb – hlavní výzvou dnes není nedostatek internetové šířky pásma, ale prioritizace aplikací.
• Uživatelé jsou schopni vyjmenovat pouze 2 % jimi využívaných aplikací, o 98 % aplikací využívající internetové připojení neví – ve skutečnosti jeden uživatel používá v jeden okamžik stovky aplikací.
• K firemním Wi-Fi Access pointům se navíc připojují mobilní telefony, každý s několika desítkami mobilních aplikací – při 100 mobilní telefonech v sítí činí zátěž 4–5000 mobilních aplikací.
• Po připočtení tabletů, pracovních stanic a notebooků a využívá jedno firemní internetové připojení přes 10 000 aplikací.
• Při 100 Mb/s připojení stačí obvykle 12 000 aplikací na úplné zahlcení šířky pásma.
Vedle využívání stále většího počtu běžných aplikací stojí za rostoucími problémy s řízením internetového připojení také popularita využívání cloudových služeb typu Office365, Dropbox, Salesforce a řady dalších. Dalším důvodem současného stavu je rychlý rozvoj VoIP telekonferencí po celém světě typu GoToMeeting, Zoom či Skype. A v neposlední řadě představuje velký nápor také stahování stále větší počtu aktualizací a záplat.
„Ve světle stále častější nedostupnosti kritických aplikací či cloudových služeb je snahou rozdělit využití pásma tak, aby bylo prioritně alokováno na klíčové firemní aplikace,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení GFI Software na českém a slovenském trhu. „Stále častěji se setkáváme s požadavky zákazníků na řešení umožňující rozpoznat reálně využívané aplikace, vyhodnocovat kvalitu jejich provozu a vytvářet přesně cílené politiky usměrňující využití aplikací uživateli dle jejich rolí a časových vymezení.“
GFI Software zaznamenává stále větší poptávku po řešení Exinda zejména ze strany bankovních či telekomunikačních která potřebují kvalitní VoIP přenos ke komunikaci se zákazníky. Podobně e-shopy potřebují mít garantovanou rychlost odezvy jejich stránek, aby netrpěliví zákazníci neodcházeli ke konkurenci. V oblasti veřejné správy jsou mezi zájemci například školy, které stále více využívají online sdílené platformy pro učitele, rodiče a studenty. Řešení jsou vhodná i pro SMB pracující s velkými streamy, například produkční firmy vyžadující spolehlivé připojení k zasílání reportáží do TV stanic.
Řešení Exinda Network Orchestrator, které společnost GFI Software získala formou akvizice v roce 2017, poskytuje již více než 11 let 4000 podnikům a organizacím po celém světě jistotu toho, že jejich kritické aplikace vždy dokonale fungují. Exinda Network Orchestrator nabízí analytické nástroje poskytující komplexní přehled o síťovém provozu, uplatňuje podniková pravidla pro provoz v síti a optimalizuje výkonnost podnikových kritických aplikací prostřednictvím efektivní alokace šířky internetového pásma. V oblasti IT bezpečnosti pak dokáže řešení zjišťovat nežádoucí aplikace v síti a usměrňovat aktualizace tak, aby nezahltily připojení pro kritické aplikace, a přitom nebránilo k jejich instalaci na všechna potřebná zařízení.