Jen 9 % lidí nemá televizi
Důležité zjištění hned na úvod je, že 91 % ze vzorku dotazovaných obyvatel České republiky má doma televizi, takže jen necelá desetina televizi vůbec nemá. Nicméně 70 % respondentů odpovědělo, že doma mohou sledovat vysílání online – a to buď přes televizi připojenou k internetu, anebo v případě absence televize přes mobil, tablet nebo počítač.
Konkrétnější informace pak odpovídají na otázku, jak Češi sledují své oblíbené pořady. Největší část grafu (41 %) patří lidem, kteří využívají online: ať už televizní služby typu O2 TV, Vodafone TV a další (28 % ze zmíněných 41 %), tak streamovací platformy typu Netflix, Voyo (12 %), anebo tzv. červené tlačítko, tedy HbbTV (2 %). Dalších 5 % sleduje primárně YouTube.
Češi za obsah rádi platí
A zde je důležité zmínit, že většina už volí internet, což je zajímavé především z toho pohledu, že jde de facto o tu nejdražší variantu. Takový divák musí zaplatit za internetové připojení v jeho lokalitě, následně za využívání televizní služby, popřípadě VOD platformy, což je investice několik stovek korun každý měsíc.
Naopak klasické pozemní terestriální vysílání (DVB-T2) sleduje pouze 31 % respondentů. Zbylých 23 % pak pro sledování televize, filmů a seriálů využívá kabelové a satelitní služby.
Trend – pozemní televize zajímá čím dál méně lidí
Trend je jasný, což dokazuje i meziroční srovnání agentury NMS. Zatímco cestu k placenému obsahu přes internet si našlo o 6 % Čechů více než vloni, terestriální i kabelové a satelitní sledování na popularitě ztrácí. Konkrétně o 1 % u DVB-T2, respektive 5 % u kabelu a satelitu.
Existuje však pár pozoruhodných výjimek, kdy u určitého typu obsahu uživatelé využívají více pozemní terestriální vysílání než online. Jde o zpravodajství a hudební kanály. Slušný podíl v porovnání s onlinem má DVB-T2 i u hobby pořadů, dokumentů, dětských pořadů a českých filmů či seriálů.