Před časem začala Tesla zpřístupňovat vlastní síť Supercharger řidičům jiných značek. Zatím to však mělo i nežádoucí vedlejší účinky: některé elektromobily – včetně například škodovek Enyaq nebo Elroq – mají přípojku pro nabíjení vpravo vzadu, nikoli vlevo vzadu, jak je tomu u vozů Tesla. To znamená, že řidiči těchto vozidel někdy zabírají u Superchargeru další parkovací místo.
Tesla Charging nyní ve zprávě na platformě X oznámila některá opatření ke zlepšení provozu na svých nabíječkách Supercharger. Výrobce elektromobilů hodlá v budoucnu instalovat u svých stanic Supercharger delší nabíjecí kabely. Během následujících 18 měsíců bude na stanicích vyměněno přes 50 % krátkých nabíjecích kabelů, které se většinou používaly doposud, za dlouhé nabíjecí kabely V4.
Superchargery v Česku
Tesla po celém světě provozuje přes 60 tisíc nabíjecích stanic Supercharger, v České republice jich ale zatím má pouze 7, navíc v polovině případů staršího typu v2 s omezeným výkonem (a stále ještě krátkým kabelem). Pro české elektromobilisty tak síť Supercharger nepředstavuje příliš významnou část tuzemské nabíjecí infrastruktury.
Navíc nabíjecí síť Tesly zpřístupnila své nabíječky v ČR i ostatním vozidlům vybaveným portem CCS až letos v dubnu. V jiných evropských zemích to bylo už podstatně dřív. Aby uživatelé elektromobilů s nabíjecím portem CCS mohli využívat nabíjecí stanice Supercharger, musí si nainstalovat aplikaci Tesla, která umožňuje aktivaci nabíjení a platbu za služby. Zároveň také uživatelům jednoduše lokalizuje nejbližší nabíjecí stanici.
Ceny za nabíjení u nabíječek Supercharger jsou srovnatelné (a v některých případech dokonce o něco nižší) s cenami v nabíjecích sítích ČEZ, PRE nebo E.ON. Pokud máte možnost využívat Superchargery častěji, vyplatí se hradit si měsíční poplatek (cca 260 Kč), který vám cenu za 1 kWh podstatně sníží.
Při plánování nabíjení Tesla nyní zohledňuje, které značky automobilů na jejich na nabíječkách „tankují“
Tesla chce také zpřesnit zobrazení dostupnosti při plánování nabíjení svých elektromobilů. Max de Zegher, který je ve společnosti Tesla zodpovědný za síť Supercharger, v další zprávě na síti X vysvětluje: "Aktualizovaný algoritmus dostupnosti nabíjecích míst je velkým zlepšením, přičemž frekvence aktualizace je nyní zhruba každých 15 sekund. Rozpoznáváme typy vozidel, která jsou připojena, a zmapovali jsme rozložení lokalit Supercharger, abychom věděli, která nabíjecí místa s krátkými kabely nejsou na stanicích dostupná. Dotyková obrazovka vašeho vozu Tesla nyní zobrazuje dostupnost Superchargerů přesněji a tento stav se bude nadále zlepšovat. Naším cílem je změnit obavy z dojezdu na jistotu dojezdu. Nejdůležitější je, že rozložení se již rychle mění a z většiny Superchargerů s krátkými kabely (V2 a V3) se stávají Superchargery s dlouhými kabely (V4)."
Pokud tedy například elektromobil jiné značky, který má nabíjecí přípojku vlevo vzadu, nabíjí u Superchargeru s krátkým kabelem a blokuje tak dvě parkovací místa, systém Tesly by měl tuto skutečnost rozpoznat a zohlednit ji při plánování nabíjení. Dříve pro to neexistoval žádný algoritmus, takže se mohlo stát, že u Superchargeru sice bylo volná nabíjecí přípojka, ale nebylo u ní možné zaparkovat.
Podle vyjádření Tesly již také automobilka přestavěla více než 1 500 stanic Supercharger tak, aby řidiči e-vozidel nikdy nepotřebovali k dobití dvě dobíjecí místa. Výrobce dokonce přímo oslovil ostatní výrobce elektromobilů a vyzval je k přesunutí nabíjecích portů svých vozidel vlevo dozadu nebo vpravo dopředu, aby tak maximalizovali kompatibilitu s jeho stanicemi Supercharger.
Zdroj: Tesla Charging/X, Tesla