Přejít k hlavnímu obsahu

Intel investuje do automobilové technologie

redakce 02.03.2012
info ikonka
Zdroj:

Intel Capital vytvořil fond „Connected Car Fund“ ve výši 100 milionů amerických dolarů, který je zaměřený na technologie, které nabídnou nová řešení pro infotainment, plynulou mobilní konektivitu a vyspělé asistenční systémy v automobilovém průmyslu.

Společnost Intel Capital oznámila vytvoření investičního fondu ve výši 100 milionů amerických dolarů. Cílem fondu je podpořit rozvoj nových technologií a služeb v automobilovém průmyslu. Fond Intel Capital Connected Car Fund bude v následujících čtyřech až pěti letech investovat do hardwarových, softwarových a servisních firem, které vyvíjejí technologie, jež budou nabízet nové atraktivní aplikace pro automobily a umožní propojení mezi automobilem a digitálním zařízením včetně mobilních přístrojů a čidel.

Oznámení je součástí probíhající spolupráce s automobilkami a dodavateli informačně-zábavních technologií, přičemž cílem této spolupráce je integrovat vyspělé technologie do automobilů. Společnost Intel je přesvědčena, že automobily budoucnosti budou muset být integrovány s mobilními zařízeními tak, aby uživateli používajícímu automobil umožňovaly přístup k jeho oblíbeným aplikacím.

Propojený automobil nakonec bude disponovat inteligencí a povědomím o kontextu, takže bude s to nabízet uživateli správné informace ve správný čas a správným způsobem, tak aby řidič i spolujezdci měli přístup k informacím, zábavě a produktivitě při zachování optimální bezpečnosti. Jakmile bude vůz připojen k internetu, může zároveň komunikovat s cloudem, dopravní infrastrukturou, a dokonce i dalšími vozy; díky tomu bude moci nabídnout další služby, například pokročilé asistenční služby nebo informace z dopravy v reálném čase.

Očekává se, že do roku 2018 s konvergencí počítačových technologií a automobilového průmyslu stoupne hodnota trhu s informačně-zábavními a telematickými řešeními z 5,6 miliardy dolarů v roce 2010 na 8,7 miliardy. Do roku 2016 se datová konektivita a základní internetový obsah stane jedním z klíčových faktorů při rozhodování o pořízení automobilu.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme