Trik Microsoftu k matení uživatelů: Google si myslí své
Uživatelé, kteří vyhledávají na internetu, ve většině případů sahají po Google. Přestože se zvyklosti mění a zvlášť mladá generace už k internetovému vyhledávání přistupuje jinak, je vyhledávání Google stále dominujícím nástrojem ve své oblasti.
Microsoft to samozřejmě irituje, protože má díky rozšíření Windows obrovskou tržní sílu, kterou by rád zúročil i v oblasti internetového vyhledávání. Hledá tedy cesty, jak uživatele ke svému vyhledávání Bing více přilákat.
Nikoho asi nepřekvapí, že je Bing výchozím nástrojem pro vyhledávání na internetu v prohlížeči Edge. Zdá se ale, že prozatím kvalita výsledků uživatele nijak nepřesvědčila. A možná i proto Microsoft sahá po přinejmenším překvapivém triku.
Microsoft klonuje design Google
Pokud použijete vyhledávání Bing, například v prohlížeči Microsoft Edge, a zadáte do vyhledávání termín "Google", zobrazí se vám nedávno přepracovaná stránka s výsledky vyhledávání. Velmi připomíná design vyhledávacího nástroje od Google.
V horní části se nachází obrázek, který silně připomíná Google Doodle. Google jej používá k připomenutí zvláštních událostí, například na počest významných osobností, státního svátku nebo jiných milníků, které se zapsaly do světové historie. Pod ním je vidět už jen vyhledávací pole pro zadání vstupního dotazu.
Záhlaví s odkazem na službu Microsoft Bing je šikovně skryto a výsledky jsou viditelné o úroveň níže. Uživatelé tak snadno mohou nabýt dojmu, že používají vyhledávání Google. Pokud ale budou v tomto prostředí ve vyhledávání pokračovat, zcela jistě se při tom použije Microsoft Bing.
Zdroj: X / @laparisaImitation is the sincerest form of flattery, but Microsoft spoofing the Google homepage is another tactic in its long history of tricks to confuse users & limit choice.
— Parisa Tabriz (@laparisa) January 6, 2025
New year; new low @Microsoft https://t.co/LKSNNKB7Hy
Nepříjemný trik Microsoftu
Uživatelům se zobrazuje design podobný vyhledávání Google pouze v případě, když v Bingu vyhledávají pojem "Google". U ostatních vyhledávacích řetězců se zobrazuje klasické prostředí Bingu. Tato nepříjemná lest Microsoftu klame uživatele. A vadí to i manažerům Google. Parisa Tabriz, která je v Googlu šéfkou oddělení Chrome, celou věc shrnula výstižným konstatováním: "Nový rok, nové dno Microsoftu."
Na cti Microsoftu nepřidá ani skutečnost, že se nejedná o první pokus, kterým se snaží uživatele od služeb Googlu nebo Chrome odlákat. Zkoušel to už dříve pomocí upravených stránek pro stahování instalace Chromu, agresivních vyskakovacích oken, různého dotazování či nabídkou přenosu historie prohlížeče.
Stojí ale veškeré toto úsilí za potenciální ztrátu vlastního kreditu? Domníváme se, že Microsoft si těmito kroky rozhodně neprospívá. Pravdou ale je, že jde-li o udržení uživatelů ve svém vlastním ekosystému, ani Google a další technologické firmy se příliš neštítí sáhnout k ne úplně čistým metodám.
Zdroj: The Verge