Informuje o tom společnost Ušetřeno, která se věnuje srovnávání poskytovaných služeb pro domácnosti v ČR. V průzkumu rozděluje zákazníky do několika kategorií: zhruba čtvrtina respondentů považuje za ideální tarif pro mobilní data v rozmezí 3 až 6 GB, druhá čtvrtina preferuje tarif v rozmezí 6 až 10 GB a pouze 13 % dotázaných by zvolilo tarif do 3 GB.
Vyplývá z toho, že většina uživatelů má zájem o větší datové balíčky, než skutečně využívají. Přesto bylo zjištěno, že za poslední 2 roky hned 83 % respondentů průzkumu vůbec nezměnilo operátora.
Češi nemění operátora – tím přichází o peníze
„Zákazníci mohou výrazně uspořit srovnáním tarifů a služeb mezi různými operátory. Převedením celé škály služeb, jako je telefon, internet a televize, k jednomu operátorovi se pak úspora ještě zvyšuje až násobí,“ říká Jan Štepaník, produktový manažer telekomunikačních služeb Ušetřeno.cz.
A dodává, že průměrná úspora při změně mobilního operátora dosahuje 851 Kč ročně, v případě vícero služeb je pak úspora klidně i 1820 Kč ročně. „Setkali jsme se i s případem, kdy zákazník díky změně ušetřil více jak 7000 Kč ročně,“ uvedl Štepaník.
Na vině může být fakt, že ceník operátorů se rok od roku mění, některé služby z něj vypadnou, jsou nahrazeny jinými a podobně. Každý rok byste se měli pokusit svou nabídku o operátora alespoň „refinancovat“, tedy zvážit, jestli tu či onu službu potřebujete, anebo jestli ji nevyměnit za novou, jinou či levnější.
A malý tip na závěr. K přechodu mezi operátory je celkem důležitý tzv. OKU kód, neboli ověřovací kód zákazníka. Průzkum přišel na to, že téměř 75 % respondentů netuší, co to vlastně je. Jen doplníme, že od 1. ledna 2020 platí novela zákona o elektronických komunikacích, která dává zákazníkům možnost bezplatně odejít od operátora jen po prvních 3 měsících.
Zdroj: Ušetřeno TZ, Piráti TZ