Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Kvůli převedení účtu do Air Bank už nemusíte na pobočku

redakce 29.04.2019

Už dva roky musí tuzemské banky umožňovat klientům změnu banky prostřednictvím procesu nazvaného bankovní mobilita. Klient si tak na pobočce nové banky zařídí zrušení účtu u původní banky a také může požádat o přenastavení platebních příkazů.

Air Bank svým klientům nově umožňuje, aby si převedení účtu z jiné banky zařídili kompletně i online, přímo v internetovém bankovnictví. Mobilita je v Česku pro banky povinná od 1. března 2017 jako součást novely zákona o platebním styku. Některé banky ji ale umožňovaly i dříve v rámci takzvaného Kodexu mobility. Například Air Bank nabízí mobilitu už od svého startu v listopadu 2011. Za tu dobu do Air Bank přes mobilitu přišlo téměř 131 000 klientů. Nově Air Bank umožňuje přechod z jedné banky do druhé také pomocí online mobility, při které i podpis žádosti o převedení účtu probíhá v internetovém bankovnictví.

„Pro klienta je přechod z jedné banky do druhé pomocí bankovní mobility velkým zjednodušením, protože kvůli zrušení účtu nemusí svou původní banku vůbec kontaktovat. Nová banka se o převod účtu postará za něj, a když si to klient přeje, přenastaví mu i jeho platební příkazy. Online mobilita navíc přináší ještě větší úsporu času, protože převod účtu z původní banky klient zařídí jednoduše ve svém internetovém bankovnictví a kvůli podpisu žádosti nemusí chodit na pobočku,“ říká Filip Zavřel, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.

Prostřednictvím mobility přicházejí k Air Bank nejčastěji klienti velkých tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka.

Co znamená v bankovnictví pojem MOBILITA klientů?

•             Převedení účtu z jedné banky do druhé na základě přání klienta.

•             Klientovi stačí například navštívit pobočku nové banky, kde sdělí číslo účtu původní banky, od které chce převést svůj běžný účet do nové banky. Air Bank nově svým klientům umožňuje, aby si mobilitu zařídili kompletně online přes internetové bankovnictví, a na pobočku tak vůbec chodit nemuseli.

Jak dlouho trvá proces převedení bankovního účtu pomocí mobility?

•             13 pracovních dní. Na přání klienta lze účet převést i k pozdějšímu datu.

Jak může nová banka klientovi usnadnit přechod z jiné banky?

•             Banka může na novém běžném účtu na přání klienta nastavit trvalé příkazy, inkasní příkazy nebo SIPO platby, které klient měl i na původním účtu.

A co ještě může nová banka pro klienta udělat?

•             Nová banka může za klienta zažádat o výpis pravidelně se opakujících příchozích plateb (nejméně 3× se opakující příchozí platby za posledních 13 měsíců). Klient tak nezapomene na žádného odesílatele, kterého by měl upozornit na změnu účtu.

•             Nová banka může také zařídit převedení aktuálního zůstatku peněz z původního účtu na nový běžný účet k datu, které si klient sám určí. Nejpozději bude ale zůstatek převeden na nový účet k datu uzavření původního účtu.

 

 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme