Přejít k hlavnímu obsahu

Tesla prodává aktualizaci softwaru: o 80 km delší dojezd bez větší baterie

Josef Mika 18.07.2024
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)

Tesla nabízí kupujícím Modelu Y RWD v USA možnost zvýšit si dojezd. Nikoliv však pomocí větší baterie, ale pouhou aktualizací softwaru. Zákazníci si mohou vybrat z různých balíčků. Z technického hlediska jde o promyšlený koncept, ale z pohledu řidičů se jedná o trochu problematický přístup.

Kapitoly článku

Majitelé Tesly Model Y v USA mají v současné době možnost dokoupit si rozšířený dojezd. Jak informoval server electrek.co s odkazem na zpětnou vazbu zákazníků, v aplikaci Tesla byly aktivovány různé nabídky. Například dodatečných 30 mil (cca 48 km) navíc za 1 000 dolarů (cca 23 000 korun) nebo 50 mil (cca 80 km) za 1 600 dolarů (cca 37 000 korun). Cena je jednorázová, zvýšený dojezd je pak k dispozici trvale.

Mohlo by vás zajímat

Aktualizace softwaru vám zajistí modernější vůz?

I když je udávané prodloužení dojezdu poměrně optimistické a nelze ho ověřit – Tesla sama odkazuje na vlivy, jako je venkovní teplota a styl jízdy řidiče – mohlo by některé zákazníky zaujmout. Lákavý je zejména jednoduchý postup: zaplatíte, stáhnete a máte k dispozici delší trasu. Stejný vůz takříkajíc přeskočí do další generace, což by určitě uvítala i řada dalších výrobců, aby mohli nabídnout něco srovnatelného.

Jde princip dodatečného nákupu na úkor životního prostředí?

Aktualizace automobilu
info ikonka
Zdroj: Freepik
Budeme si v budoucnosti kupovat jednotlivé funkce automobilu z mobilní aplikace?

Existuje však i jiný pohled na věc. Na jedné straně je tu otázka, zda se kilometry navíc skutečně vyplatí. Pokud je k dispozici místní dobíjecí infrastruktura, zaplatím za upgrade nemalou částku jen proto, že k dobíjecímu bodu jedu „jen“ sedmkrát místo osmkrát.

Zda je prodloužení dojezdu způsobeno vyšší účinností, nebo zda lze po aktualizaci do baterie uložit více elektrické energie, se teprve ukáže. V prvním případě by výdaje za software byly kompenzovány skutečnými úsporami, což je však nepravděpodobné.

Mohlo by vás zajímat

Je také nepříjemné – i když je to již dávno obecně známo – že bez dodatečného nákupu neustále jezdím ve vozidle, jehož možnosti mi výrobce záměrně zatajuje. Takže tu máme baterii, jejíž výroba zatížila životní prostředí a stála nemalé prostředky, která pak zůstává potenciálně nevyužitá?

Protiargumentem by pravděpodobně bylo, že i přes rostoucí nároky pak nemusím měnit auto, pokud si tedy mohu příslušnou modernizaci dovolit. Určitě to stojí za diskusi, ale neměli bychom zapomínat na (mnohdy tedy zbytečně) instalovaný hardware.

Zdroj: electrek.co


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme