Netflix podniká další kroky v boji s klesajícími příjmy. Po nedávném propuštění mnoha zaměstnanců v rámci snižování nákladů generální ředitel společnosti, Ted Sarandos, v rozhovoru na festivalu Cannes Lions 2022 potvrdil nové předplatné.
To má být sice levnější, než předchozí nabídky, ale zároveň částečně financováno z reklamy. Záměr je získat nové uživatele, pro které dosavadní ceny předplatného byly, anebo se stávají, příliš drahé. Zároveň to může oslovit diváky, kteří nemají až zase takový problém s reklamou.
Netflixu docházejí diváci: CEO už nevylučuje ani prodej
Netflix neprožívá dobré časy. Počet předplatitelů jde dolů, roste konkurence. | Zdroj: CardMapr.nl/Unsplash
Ted Sarandos zároveň zdůraznil, že ve stávajících plánech předplatného nebudou žádné reklamy. V případě nového předplatného s reklamou se jedná o samostatnou úroveň nabídky, jejíž zavedení nebude mít žádný vliv na stávající nabídku. Generální ředitel rovněž potvrdil, že už probíhají jednání s možnými reklamními partnery. Podle informačních úniků je jedním z nich Google.
Zajímavé je také to, že Sarandos nevylučuje převzetí Netflixu jinou společností. Reaguje tím na stávající trend poklesu uživatelů a obratu. Zároveň ale zdůraznil svou pevnou víru v to, že se společnost dokáže ze stávající krize vymanit sama.
Netflix ruší tři stovky pracovních míst
Streamovací jednička se v rámci úsporných opatření loučí s 300 zaměstnanci. Jde o druhé kolo propouštění, které následuje první květnovou vlnu, kdy o práci přišlo 150 lidí a desítky externích dodavatelů.
Propouštění se dotkne mnoha týmů, většinou jde o pracovníky v USA. Netflix tím reaguje na stručnou zprávu o výsledcích společnosti za 1. čtvrtletí. Oznámil v ní, že růst příjmů zpomaluje a že poprvé za více než desetileté období ztratil předplatitele. K dotazu, zda Netflix v nejbližší době plánuje další vlnu propouštění, že zástupce společnosti odmítl vyjádřit.
Zdroj: The Holywood Reporter, The Verge