Přejít k hlavnímu obsahu

Nvidia ohromuje PC hráče: nové tituly poběží až při 500 FPS

Jakub Fišer 16.03.2025
Hráč na PC
info ikonka
Zdroj: Freepik

Už v pondělí odstartuje Game Developers Conference (GDC) 2025, po skonu E3 jde o největší videoherní událost roku na území Spojených států amerických. Společnost Nvidia před samotnou akcí ukázala, jak na jejím hardwaru poběží tři z očekávaných titulů, které mají být na GDC blíže odhaleny.

Kapitoly článku

Nvidia demonstruje svou AI

Nvidia představila vlastní trailery na tři asijské RPG hry, čínské Tides of Annihilation, Lost Soul Aside a jihokorejský Stellar Blade. Poslední dvě již mají datum vydání, dorazí v průběhu dubna a května.

Všechny tři tituly běží na Unreal Enginu 4 či 5, nicméně pokud nepatříte k fanouškům asijských RPG, ani pro vás novinky nebudou tak zajímavé. Pozoruhodně však působí z technologického hlediska. Nvidia využívá 4K rendering a hry představila na vlastní vlajkové grafické kartě GeForce RTX 5090, nic moc lepšího aktuálně pro hraní sehnat nelze.

Nvidia u všech těchto her ukazuje síly své technologie DLSS 4. Ta využívá pokročilé strojové učení k vytváření nových snímků mezi těmi skutečně vykreslenými, čímž výrazně zvyšuje plynulost a snímkovou frekvenci. Oproti předchozím verzím dokáže lépe minimalizovat zpoždění, zlepšit vizuální kvalitu a efektivněji využívat GPU.

Zdroj: Nvidia GeForce / YouTube

Až 500 snímků za sekundu

Díky DLSS 4 lze u těchto her dosáhnout zcela revoluční snímkové frekvence. Stellar Blade poběží až ve 300 snímcích za sekundu (FPS), Tides of Annihilation bez DLSS vykresluje 70–90 FPS, po zapnutí 300–360 FPS.

Největší přelom se podařil u titulu Lost Soul Aside. Ten při využití stejné konfigurace může i na vašem počítači běžet ve snímkové frekvenci 470–530 snímků za sekundu.

Na druhou stranu, ne všichni hráči technologii DLSS velebí. Někteří ji cíleně vypínají, podle nich jde jen o marketing ze strany výrobce. Přestože podobné nástroje umí částečně zvýšit plynulost přidáním „virtuálních snímků“, mohou naopak mírně snižovat kvalitu textur. Jiní odpůrci těchto AI nástrojů namítají, že od určité frekvence uživatelé stejně nepoznají rozdíl. Cokoliv nad 240 snímků za sekundu už pro lidské oko nehraje žádnou roli.

Zdroj: Nvidia, Wccftech

Mohlo by vás zajímat


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme