PlayStation 5 Pro zlobí zákazníky
Stížnosti hráčů, novopečených majitelů PlayStation 5 Pro, shrnul ve svém článku magazín Video Games Chronicle (VGC). Největší kritika se přitom valí na nový Silent Hill 2 a Star Wars Jedi: Survivor, což například u první zmíněné jde o zcela nový titul z minulého měsíce.
Například právě u hororovky Sillent Hill 2 si hráči na fóru Reddit stěžují na to, že nové „vylepšené“ grafické režimy pro PlayStation 5 Pro vizuál hry zhoršují. Konkrétně režim kvality běží stále maximálně při 30 snímcích za sekundu (FPS), ačkoliv Sony slibuje u podobných her umělé zvýšení frekvence na 60 FPS.
Hry prý vypadají jako z PlayStationu 2
Režim výkonu zase sice běží při 60 FPS, ale výrazně ubírá na grafické kvalitě. „Režim výkonu běží při 60 FPS, ale tentokrát jsou všechny odrazové efekty rozbité. Vypadá to jako efekty rozmazaných textur ze Silent Hill 3 na PlayStationu 2,“ stěžuje si jeden z dotčených uživatelů na Redditu.
Rozpadající textury mohou být způsobeny právě technologií PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), které uměle zvyšuje počet pixelů (tzv. upscaling) s využitím výkonu konzole a umělé inteligence. Jak ale dokládá přiložené video, v tomto případě je to spíše na škodu.
This is “PS5 Pro Enhanced.” This is false advertising, blatantly. This is WORSE standard PS5.Zdroj: USDOT / Reddit
byu/USDOT insilenthill
Problém u Silent Hill 2 nebo Star Wars Jedi: Survivor
A podobné grafické nedostatky pozorují hráči také u příběhového RPG Star Wars Jedi: Survivor. Hra sice vyšla již v dubnu 2023, vývojáři ji však vylepšili právě pro PS5 Pro a technologii PSSR.
Jak dokládá srovnávací video YouTube kanálu Digital Foundry, také zde „vylepšení“ způsobuje nepříjemný efekt mihotání a zvlnění textur. „Když se na to podíváte v přímém srovnání, uvidíte, jak nestabilní se hra nyní jeví s PSSR v režimu výkonu. […] Osobně bych řekl, že to zde vypadá dramaticky hůře než ve starém režimu Performance,“ okomentoval vlastní video Oliver Mackenzie z Digital Foundry.
Starým režimem výkonu má na mysli podobu hry ve stejném grafickém nastavení na původní konzoli PlayStation 5, která upscallingem pomocí umělé inteligence neoplývá. Fanoušci zmíněných her ztrácí trpělivost a požadují vyjádření Sony či vývojářů her, a pochopitelně i urychlené vydání opravné aktualizace. U žádných dalších her vylepšených pro PS5 Pro se podobné problémy zatím neobjevily. Zatím…
Zdroj: Reddit, Digital Foundry, VGC