Přejít k hlavnímu obsahu

PlayStation 5 Pro má nečekaný problém: hráči dostali něco jiného než chtěli

Jakub Fišer 18.11.2024
info ikonka
Zdroj: Sony / PS5 Pro press kit

Jen pár dní po oficiálním startu prodeje se na konzoli PlayStation 5 Pro snáší vlna kritiky. A netýká se ceny samotné konzole ani podle mnohých předraženého příslušenství, nýbrž grafické kvality her, které se v obchodě PlayStation Store profilují jako „vylepšené pro PS5 Pro“.

Kapitoly článku

PlayStation 5 Pro zlobí zákazníky

Stížnosti hráčů, novopečených majitelů PlayStation 5 Pro, shrnul ve svém článku magazín Video Games Chronicle (VGC). Největší kritika se přitom valí na nový Silent Hill 2 a Star Wars Jedi: Survivor, což například u první zmíněné jde o zcela nový titul z minulého měsíce.

Například právě u hororovky Sillent Hill 2 si hráči na fóru Reddit stěžují na to, že nové „vylepšené“ grafické režimy pro PlayStation 5 Pro vizuál hry zhoršují. Konkrétně režim kvality běží stále maximálně při 30 snímcích za sekundu (FPS), ačkoliv Sony slibuje u podobných her umělé zvýšení frekvence na 60 FPS.

Mohlo by vás zajímat

Hry prý vypadají jako z PlayStationu 2

Režim výkonu zase sice běží při 60 FPS, ale výrazně ubírá na grafické kvalitě. „Režim výkonu běží při 60 FPS, ale tentokrát jsou všechny odrazové efekty rozbité. Vypadá to jako efekty rozmazaných textur ze Silent Hill 3 na PlayStationu 2,“ stěžuje si jeden z dotčených uživatelů na Redditu.

Rozpadající textury mohou být způsobeny právě technologií PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), které uměle zvyšuje počet pixelů (tzv. upscaling) s využitím výkonu konzole a umělé inteligence. Jak ale dokládá přiložené video, v tomto případě je to spíše na škodu.

Problém u Silent Hill 2 nebo Star Wars Jedi: Survivor

A podobné grafické nedostatky pozorují hráči také u příběhového RPG Star Wars Jedi: Survivor. Hra sice vyšla již v dubnu 2023, vývojáři ji však vylepšili právě pro PS5 Pro a technologii PSSR.

Jak dokládá srovnávací video YouTube kanálu Digital Foundry, také zde „vylepšení“ způsobuje nepříjemný efekt mihotání a zvlnění textur. „Když se na to podíváte v přímém srovnání, uvidíte, jak nestabilní se hra nyní jeví s PSSR v režimu výkonu. […] Osobně bych řekl, že to zde vypadá dramaticky hůře než ve starém režimu Performance,“ okomentoval vlastní video Oliver Mackenzie z Digital Foundry.

Zdroj: Digital Foundry / YouTube

Starým režimem výkonu má na mysli podobu hry ve stejném grafickém nastavení na původní konzoli PlayStation 5, která upscallingem pomocí umělé inteligence neoplývá. Fanoušci zmíněných her ztrácí trpělivost a požadují vyjádření Sony či vývojářů her, a pochopitelně i urychlené vydání opravné aktualizace. U žádných dalších her vylepšených pro PS5 Pro se podobné problémy zatím neobjevily. Zatím…

Zdroj: Reddit, Digital Foundry, VGC


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme