Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Přeskočení otravné reklamy na YouTube: důmyslný nástroj pro prohlížeč to umožní

Jiří Palyza 09.06.2020

Sponzorství je typ reklamy na YouTube, kde nepomohou Adblocker ani YouTube Premium. SponsorBlock, doplněk pro prohlížeče Firefox a Google Chrome, poskytne nápravu automatickým přeskočením části videa.

Proti nervujícím reklamám na YouTube je už delší dobu k dispozici celá řada řešení. Mnoho blokátorů reklamní klipy z videí odstraňuje, případně si můžete pořídit YouTube Premium. Za měsíční poplatek tak máte k dispozici video platformu bez reklam.

Vynalézavé firmy se ale jen tak nevzdaly a našly další možnost, jak umístit do videí reklamy na své produkty. Jedná se o sponzorství, specifický typ marketingu: youtubeři zpravidla přeruší program videa krátkým oznámením o inzerovaném produktu. Obzvlášť uživatelé s předplatným YouTube Premium se musí cítit podvedeni.

Chytré rozšíření prohlížečů SponsorBlock, které je k dispozici pro Firefox a Google Chrome, poskytuje nápravu označením těch částí videa, kde se sponzoring objevuje, a jejich přeskočením. Úspěšnost funkce doplňku je tak do velké míry závislá na účasti uživatelské komunity a volně přístupné databázi.

Výhody
kompletně automatická funkce
velmi užitečný nástroj proti sponzoringu na YouTube
Nevýhody
úspěšnost je velmi závislá na spolupráci komunity

Stáhěte si: Sponsor Block

stahujte-program

SponsorBlock - blokátor sponzoringu v YouTube pro Firefox 2.0 Final

CHIP hodnotí Dobrý

Aby videa na YouTube již nepřerušovala nepříjemná reklama v podobě sponzoringu, bezplatné rozšíření prohlížeče „SponsorBlock pro Firefox“ automaticky přeskočí příslušné pasáže.

Stáhněte si
stahujte-program

SponsorBlock pro YouTube, Google Chrome 2.0 Final

CHIP hodnotí Dobrý

Bezplatné rozšíření prohlížeče „SponsorBlock pro Google Chrome“ automaticky přeskočí sponzorovaný obsah na YouTube. Vaše videa již nepřerušuje reklamní obsah.

Stáhněte si

Automatické přeskočení sponzorovaných sekcí videa

sponsorblock10

Ve spodní části přehrávače videa najdete malé tlačítko, které můžete použít k označení pasáží se sponzoringem, který se nachází ve videu.

SponsorBlock využívá databázi, kterou udržují a doplňují uživatelé rozšíření. Pokud se rozhodnete rozšíření používat, můžete přispět i vy. U každého videa YouTube, kde si všimnete sponzorovaného obsahu, můžete označit pasáže, kde dochází k propagaci nějakého produktu.

Pro snazší označení příslušných sekcí videa najdete po instalaci tlačítko přehrávání ve spodní části videopřehrávače: jedním stisknutím spustíte "záznam" sponzorského vstupu a znovu kliknete v okamžiku, kdy skončí. Vlevo najdete informační tlačítko, pomocí kterého můžete zkontrolovat a upravit označené pozice, než je odešlete do databáze.

Uživatelé si pomáhají navzájem

sponsorblock2

Statistiky na webových stránkách výrobce ukazují, že je program SponsorBlock úspěšný.

Pokud by vás tlačítka ve spodní části videopřehrávače obtěžovala, můžete je skrýt v možnostech nastavení rozšíření a místo nich jednoduše použít klávesovou kombinaci [Shift]+[,] pro označení začátku a konce pozice sponzorství.

Zdrojový kód rozšíření i databáze jsou k dispozici na stránce GitHub. Najdete tam i statistiky. Podle nich se už zapojilo zhruba 50.000 uživatelů, kteří označili stejné množství sponzoringu v YouTube videích. Schvalovací systém při posílání označených pozic ve videích také zajišťuje, že nejsou odesílány nesprávné sekce.

SponsorBlock odstraní formu reklamního obsahu, u které ostatní blokátory selhávají

Sponzorství je pro uživatele zvlášť nervující forma reklamy, umísťovaná do videí na YouTube. SponsorBlock se ji snaží eliminovat a spoléhá při tom na pomoc uživatelské komunity. Podle statistik se zdá, že tento princip funguje. Pokud byste přeci jen své youtubery nechtěli připravit o jejich příjmy z této formy reklamy, můžete na whitelist SponsorBlocku přidat video kanály, které například pravidelně sledujete a chcete podporovat.

mohlo by vás také zajímat: tajné triky pro Správce úloh ve Windows


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme