Nejnovější údaje o prodejních číslech mobilních telefonů v Evropě by mohly být pro výrobce Samsung zdrojem obav: jihokorejci museli uvolnit první místo čínské konkurenci Xiaomi.
Společnost Strategy Analytics, která se zabývá průzkumem trhu, uvádí ve svém příspěvku s názvem "Xiaomi Tops European Smartphone Market in Q2 2021", že společnost Xiaomi dodala v Evropě v období od dubna do června celkem 12,7 milionů smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 67,1 % po propadu společnosti Huawei.
Xiaomi uzavřelo čtvrtletí s tržním podílem 25,3 %, což čínské značce stačilo k tomu, aby se poprvé v historii dostala na první místo. Úspěch je připisován dobrým výsledkům na trzích, jako je Španělsko a Itálie, výrobce zaznamenal ale také vysokou poptávku v regionech Ruska a Ukrajiny.
Xiaomi předstihlo Samsung: výrobci se momentálně v prodejích daří
V minulém čtvrtletí se Xiaomi podařilo v prodejních číslech smartphonů na evropském trhu porazit dlouhodobého lídra Samsung. | Zdroj: Strategy Analytics
Zákazníci údajně dávají přednost produktovým řadám Xiaomi a Redmi kvůli jejich cenám a funkcím – což je něco, čemu se značky jako Samsung v posledních letech jen těžko vyrovnávají. Zvlášť v oblasti ceny.
Společnost Samsung byla dlouhou dobu lídrem evropského trhu, ale její kralování v minulém čtvrtletí skončilo, když se propadla na druhé místo s tržním podílem 24 % a 12 miliony dodaných chytrých telefonů.
Průměrný růst v Evropě činil v posledním čtvrtletí 14,4 %. Čísla společnosti Samsung ale meziročně klesla o 7 %, protože odpovídající čtvrtletí roku 2020 bylo už kvůli covidovým omezením mimořádně slabé.
Společnost Samsung má díky svým nejnovějším modelům řady Galaxy A dobrou pozici v segmentu levných 5G telefonů. Výrobce ale nedokázal těžit z odchodu společnosti Huawei a v segmentu high-end čelí rostoucí konkurenci ze strany Applu.
Také Apple má za sebou silný kvartál
Společnost Apple zaznamenala další silné čtvrtletí s 9,6 miliony dodaných iPhonů, 19,2% podílem na trhu a 16% meziročním růstem.
První pětku uzavírá Oppo s 2,8 miliony dodaných kusů a další značka z jeho portfolia, Realme, s 1,9 miliony dodaných kusů. Čísla společnosti Oppo vzrostla meziročně o úctyhodných 180 %, zatímco čísla společnosti Realme přímo raketově vystřelila.
Oba výrobci nadále těží z propadu Huawei a zaměření na cenově dostupná zařízení 5G.