Po hubenějších letech prodej smartphonů vloni opět narostl
Agentura Canalys pravidelně analyzuje celosvětový prodej smartphonů. V těchto dnech zveřejnila výsledky prodeje za rok 2024. Podle jejích čísel narostl trh se smartphony o 7 % na celkových 1,2 miliardy prodaných zařízení.
Po dvou letech, kdy se výrobci spíš trápili a prodeje vykazovaly sestupný trend, jde opět o výrazný nárůst. O to překvapivější, že se na tom nepodílel ani jeden z lídrů trhu: Apple a Samsung.
Obě technologické velmoci ztrácejí po dvou procentech tržního podílu a nyní si z celkového koláče ukusují 18 %. Podle údajů Canalysu prodal Apple přibližně o 3,2 milionu iPhonů méně než v roce 2023.
Samsung zaznamenal pokles prodejů o přibližně 2,6 milionu kusů. Aby to ale nevyznělo nějak katastroficky: oba výrobci stále dosahují celkových prodejů, které výrazně přesahují 200 milionů kusů. Nahlíženo touto optikou nejsou poklesy v řádu jednotek milionů prodaných kusů žádnou tragédií, znamenající dramatické ztráty. Sám Canalys tyto údaje hodnotí jako "stabilní" pozici.
Úspěch pro čínské výrobce: především díky svému domácímu trhu mohou slavit
![Podíl výrobců smartphonů na celosvětovém prodeji](/sites/default/files/styles/max_650x650/public/2025-02/WorldWideSmartphoneMarket2024.jpg?itok=6UPdmb28)
Když se dva perou, třetí se směje. Vztaženo k našemu tématu, ze soupeření Samsungu s Applem o pozici lídra v segmentu chytrých telefonů nejvíce vytěžila Čína. Pro příklad Xiaomi dokázalo prodat o více než 20 milionů zařízení více než v roce 2023 a rostla i značka Oppo spolu s OnePlus. Firmy těžily zejména z výrazného růstu trhu s mobilními telefony na jejich domácí půdě.
Značka Vivo se sice do první pětice nedostala, ale s tržním podílem 8 % patří mezi vítěze. Navzdory všem pokusům o návrat na výsluní po udělení amerického banu dosáhla Huawei pouze 4 % tržního podílu, což je výsledek, který tohoto technologického giganta řadí v segmentu smartphonů až za Lenovo.
V celosvětovém žebříčku se pevně usadil i u nás méně známý čínský výrobce Transsion. Značka se proslavila především svými levnými modely, které úspěšně prodává zejména v Africe, jižní Asii a Jižní Americe.
V loňském roce výrobce dokonce překonal hranici stovky milionů prodaných zařízení a v žebříčku si polepšil z páté na čtvrtou pozici. Mezi značky, spadající pod Transsion, patří Tecno, Infinix a iTel.
Zdroj: Canalys