Přejít k hlavnímu obsahu

Smartphonů se prodává stále více: nejsou to ale ani Samsungy, ani iPhony – po jakých značkách zákazníci touží nejvíc?

Jiří Palyza 10.02.2025
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Po dřívějším poklesu se prodeji smartphonů vloni výrazně dařilo. Celosvětový prodej šel v roce 2024 opět nahoru, nicméně Apple ani Samsung z toho nijak výrazně netěžili. V absolutních číslech tyto dvě vedoucí společnosti prodaly o něco méně. Kdo ovšem slízl smetanu byli čínští výrobci.

Kapitoly článku

Po hubenějších letech prodej smartphonů vloni opět narostl

Agentura Canalys pravidelně analyzuje celosvětový prodej smartphonů. V těchto dnech zveřejnila výsledky prodeje za rok 2024. Podle jejích čísel narostl trh se smartphony o 7 % na celkových 1,2 miliardy prodaných zařízení.

Po dvou letech, kdy se výrobci spíš trápili a prodeje vykazovaly sestupný trend, jde opět o výrazný nárůst. O to překvapivější, že se na tom nepodílel ani jeden z lídrů trhu: Apple a Samsung.

Obě technologické velmoci ztrácejí po dvou procentech tržního podílu a nyní si z celkového koláče ukusují 18 %. Podle údajů Canalysu prodal Apple přibližně o 3,2 milionu iPhonů méně než v roce 2023.

Samsung zaznamenal pokles prodejů o přibližně 2,6 milionu kusů. Aby to ale nevyznělo nějak katastroficky: oba výrobci stále dosahují celkových prodejů, které výrazně přesahují 200 milionů kusů. Nahlíženo touto optikou nejsou poklesy v řádu jednotek milionů prodaných kusů žádnou tragédií, znamenající dramatické ztráty. Sám Canalys tyto údaje hodnotí jako "stabilní" pozici.

Úspěch pro čínské výrobce: především díky svému domácímu trhu mohou slavit

Podíl výrobců smartphonů na celosvětovém prodeji
info ikonka
Zdroj: Catalyst
Takto vypadá rozložení tržních sil výrobců smartphonů za rok 2024. Na první pohled je vidět, že v celkovém součtu dominují čínské značky.

Když se dva perou, třetí se směje. Vztaženo k našemu tématu, ze soupeření Samsungu s Applem o pozici lídra v segmentu chytrých telefonů nejvíce vytěžila Čína. Pro příklad Xiaomi dokázalo prodat o více než 20 milionů zařízení více než v roce 2023 a rostla i značka Oppo spolu s OnePlus. Firmy těžily zejména z výrazného růstu trhu s mobilními telefony na jejich domácí půdě.

Značka Vivo se sice do první pětice nedostala, ale s tržním podílem 8 % patří mezi vítěze. Navzdory všem pokusům o návrat na výsluní po udělení amerického banu dosáhla Huawei pouze 4 % tržního podílu, což je výsledek, který tohoto technologického giganta řadí v segmentu smartphonů až za Lenovo.

Mohlo by vás zajímat

V celosvětovém žebříčku se pevně usadil i u nás méně známý čínský výrobce Transsion. Značka se proslavila především svými levnými modely, které úspěšně prodává zejména v Africe, jižní Asii a Jižní Americe.

V loňském roce výrobce dokonce překonal hranici stovky milionů prodaných zařízení a v žebříčku si polepšil z páté na čtvrtou pozici. Mezi značky, spadající pod Transsion, patří Tecno, Infinix a iTel.

Zdroj: Canalys


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme