Galerie: Stejně jako běžné baterie, jen ve velkém: palivové kartuše od Toyoty rychle natankují (nejen) auto
Zdroj:
Vodíkové kartuše jsou navrženy tak, aby fungovaly velmi jednoduše: zasunete je a palivo se doplní.
Toyota
Automobilce se podle vlastního vyjádření podařilo vyrobit kartuše v druhé generaci kompaktnější, lehčí, a tedy i dobře přenosné.
Toyota
Se speciální batohem by mělo být možné vodíkové kartuše snadno přenášet i na zádech.
Toyota
Vodíkové kartuše jsou navrženy tak, aby fungovaly velmi jednoduše: zasunete je a palivo se doplní.
Toyota
Automobilce se podle vlastního vyjádření podařilo vyrobit kartuše v druhé generaci kompaktnější, lehčí, a tedy i dobře přenosné.
Toyota
Vodíkové kartuše by mělo být možné použít i pro další účely: například v kombinaci s vařičem na vodíkový pohon. I toto řešení hodlá automobilka na veletrhu představit.
Toyota
Vodíkové kartuše by se mohly podle automobilky stát univerzálními „energetickými“ bateriemi pro pohon palivových článků i v domácnosti.
Toyota
Automobilce se podle vlastního vyjádření podařilo vyrobit kartuše v druhé generaci kompaktnější, lehčí, a tedy i dobře přenosné.
Toyota
Toyota Corolla na vodíkový pohon
Toyota
Stejně jako běžné baterie, jen ve velkém: palivové kartuše od Toyoty rychle natankují (nejen) auto
Toyota se nadále zaměřuje na vodík: na veletrhu mobility v japonském městě Čiba hodlá automobilka poprvé představit své vodíkové kartuše. Tyto patrony jsou určeny k vložení do vozidel s palivovými články, aby jim poskytly dodatečný dojezd.
Japonská Toyota v oblasti elektromobility stále jaksi otálí, zato nadále pro mobilitu zítřka zkoumá vodíková řešení. Na veletrhu Japan Mobility Bizweek, který se koná od 15. do 18. října v japonské prefektuře Čiba a jejím stejnojmenném hlavním městě, hodlá Toyota představit řadu udržitelných řešení. Patří mezi ně přenosná vodíková kazeta, která bude v budoucnu sloužit k doplňování paliva do vozidel s palivovými články.
Kartuše byly původně projektem dceřiné společnosti Toyoty Woven. Automobilka představila funkční prototyp vodíkové kazety již v roce 2022 - od té doby však bylo o tématu ticho. Z nedávné tiskové zprávy vyplývá, že výrobce ve výzkumu této technologie zřejmě dále pokračuje.
Vodíkové kartuše jsou dostatečně kompaktní, abyste je mohli nosit na zádech.
Podle automobilky jsou přepracované kazety H2, které Toyota poprvé představí veřejnosti na zmíněném veletrhu, lehčí a snadněji se přepravují než první verze. Podle tiskových snímků jsou nové kazety dostatečně kompaktní a lehké, aby je bylo možné přenášet i na zádech ve speciálně navrženém batohu.
Podle Toyoty mají kazety učinit z vodíku známý a bezpečný zdroj energie pro širokou veřejnost, který lze využít v různých každodenních situacích. Jako příklad možného využití vodíku má být vystaven také vařič na vodíkový pohon vyvinutý společně s japonským specialistou na plynové spotřebiče Rinnai Corporation. V tomto vařiči se mají používat také vodíkové kartuše: stejně jako u automobilu s palivovými články se má vodík z kartuší přeměnit v palivovém článku na elektřinu.
Mohlo by vás zajímat
Výjimečná továrna na zelený vodík: v Německu bude na ideálním místě
Toyota zatím o objemu nebo energetickém obsahu kazet mlčí. Není tedy jasné, jaký dojezd navíc by kartuše vodíkovému vozu skutečně poskytly. Však také kazety mají k uvedení na trh ještě daleko – pokud tedy Toyota vůbec hodlá tento koncept uvést do sériové výroby.
Na Japan Mobility Bizweek plánuje výrobce představit také Toyotu Corollu poháněnou vodíkem, se kterou se koncern od roku 2023 účastní dálkových závodů v Japonsku i v zahraničí.