AI reklama od Coca-Coly
Zadání bylo vlastně jednoduché: vytvořit vánoční reklamu s klasickými motivy, jako je zasněžená krajina, světýlka, červený kamion a v hlavním roli lahev typického tmavého nápoje Coca-Cola. Audiovizuální studia Secret Level, Silverside a Wild Card se tak rozhodla pro nejjednodušší krok – pomocí umělé inteligence předělají ikonickou reklamu z roku 1995.
Výsledkem je trio 1–2minutových televizních spot nazvaný, které skutečně sází na typické vánoční motivy, některé zobrazují pouze zvířata a červené kamiony, jiné zapojují i osoby, navíc velmi kvalitně vygenerované. Studia, která se na spotech podílela, měla využít AI modely Luma, Runway a Leonardo, které slouží ke generování obrázků a videí.
Poznali byste to?
Mezi spotřebiteli se však reklama nesetkala s velkou popularitou. Fanouškům obecně vadí, že reklamy působí synteticky a neosobně, nelidsky. Kritici pak Coca-Colu zpražili za to, že namísto živým umělcům dává prostor počítačové technologii.
Coca-Cola se však v otázkách umělé inteligence angažuje mnohem déle. V březnu 2023 například spustila kampaň „Create Real Magic“, v rámci které vybízela internetové tvůrce a nadšence do AI, aby pomohli vytvořit grafiku pro marketingové účely značky právě s využitím nástrojů jako je DALL-E, ChatGPT a tak podobně.