Přejít k hlavnímu obsahu

Tahle reklama byla vytvořena pomocí umělé inteligence: poznali byste to?

Jakub Fišer 28.01.2025
info ikonka
Zdroj: se svolením Coca-Cola

Společnost Coca-Cola si nechala před Vánoci loňského roku vyprodukovat typickou vánoční reklamu. Rozdíl oproti předchozím letům je v tom, že typickou reklamu se Santou a vánoční kamionem Coca-Cola tentokrát nenatáčel profesionální štáb, ale byla vytvořena pomocí umělé inteligence. A věřte tomu nebo ne, ne každý to poznal.

Kapitoly článku

AI reklama od Coca-Coly

Zadání bylo vlastně jednoduché: vytvořit vánoční reklamu s klasickými motivy, jako je zasněžená krajina, světýlka, červený kamion a v hlavním roli lahev typického tmavého nápoje Coca-Cola. Audiovizuální studia Secret Level, Silverside a Wild Card se tak rozhodla pro nejjednodušší krok – pomocí umělé inteligence předělají ikonickou reklamu z roku 1995.

Výsledkem je trio 1–2minutových televizních spot nazvaný, které skutečně sází na typické vánoční motivy, některé zobrazují pouze zvířata a červené kamiony, jiné zapojují i osoby, navíc velmi kvalitně vygenerované. Studia, která se na spotech podílela, měla využít AI modely Luma, Runway a Leonardo, které slouží ke generování obrázků a videí.

Poznali byste to?

Mezi spotřebiteli se však reklama nesetkala s velkou popularitou. Fanouškům obecně vadí, že reklamy působí synteticky a neosobně, nelidsky. Kritici pak Coca-Colu zpražili za to, že namísto živým umělcům dává prostor počítačové technologii.

Coca-Cola se však v otázkách umělé inteligence angažuje mnohem déle. V březnu 2023 například spustila kampaň „Create Real Magic“, v rámci které vybízela internetové tvůrce a nadšence do AI, aby pomohli vytvořit grafiku pro marketingové účely značky právě s využitím nástrojů jako je DALL-E, ChatGPT a tak podobně.

Zdroj: Coca-Cola, NBC News

Mohlo by vás zajímat


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme