Ten můžete používat na svém počítači pod operačními systémy Windows i MacOS, přičemž poštovní server může běžet třeba na NASu, ale i v cloudu nebo pod velením Linuxu. Navíc si do tohoto klienta můžete přidat poštovní schránky, umožňují-li komunikaci pomocí protokolu IMAP. Bohužel ale, na opačnou stranu to nejde, pokud byste tedy chtěli používat emailový server Keria třeba ve zmíněném Outlooku, musíte si do něj za tím účelem nainstalovat příslušný add-in.
Proč nás tento klient, který je vhodný především pro podnikovou komunikaci menších a středních firem zaujal? Tak především tím, že od dubna máte možnost získat jednu licenci pro provoz tohoto klienta a k tomu ještě provozovat dalších jedenáct aplikací GFI a Kerio za mírný poplatek v rámci licenčního programu GFI Unlimited. Pak zaplatíte za jednu licenci na jeden rok 561 Kč, na dva roky 1066 Kč a na tři roky pak 1515 Kč. Minimální odběr je deset licencí tohoto balíku pro jeden subjekt.
Navíc díky aplikaci Kerio Setiings, dostupné v Google Play pro Android i v AppStore Applu pro iOS si můžete nechat ovlivňovat aplikace vestavěné ve vašem telefonu, tedy Poštu (Inbox), Kalendář (Calendar), Úkolovník (To-do list), Poznámky, ale i Chat, Instant Mesaaging. V případě samotného Kerio Connect máte tyhle aplikace pohromadě v jednom programu. A v tom je právě jeho síla.
Instalace je snadná, vše se automaticky do počítače zavede z webového rozhraní a nainstaluje. Pak zadáte údaje potřebné k synchronizaci pošty: jméno, které se bude s vaší e-mailovou adresou zobrazovat, odpovídající e-mailovou adresu, jméno serveru, který budete používat, a heslo.
Po spuštění klienta Kerio Connect budete překvapeni jeho přehledností a zvyknete si na výběr akcí pomocí klávesových zkratek nebo výběrem piktogramů v hlavičce Kerio Connect.
Vše máte v jednom programu a snadno při ruce
Poštu, Kalendář, Úkoly, Zápisník a Chat se stanou vašimi průvodci vždy, když je potřebujete Pro možnost chatování nemusíte odbíhat do žádné jiné aplikace, po výběru chatu hned vidíte, kdo z vašich kolegů, připojených ke stejnému poštovnímu serveru, je online a s kým můžete začít třeba řešit nějaký problém.
Co se týče poštovního klienta Kerio Connect, tady asi není co dodat, v Nastavení si nastavíte patičku zpráv, máte možnost zadávat i jinou doručovací adresu pro odpověď, potvrzení o doručení i přečtení a tak dále. Pokud si nenastavíte některé prvky jako implicitní v Nastavení, pak je můžete ovlivnit vždy při vytváření nové zprávy. Ty pak můžete podepsat, označit certifikátem, i šifrovat. Přitom nemusíte bádat a prohledávat menu, abyste „něco někde“ nastavili. V tom je právě síla Kerio Connect – v jednoduchosti obsluhy.
Podobně i u Kalendáře. Zadání události je snadné, výhodou je možnost pořádání schůzek a delegování zadávání, kdy můžete na svou asistentku delegovat, aby mohla za vás vytvářet schůzky. Co mě však zcela rozsekalo, je taková úplně malá drobnost: totiž zadání doby cesty na schůzku. Ta se vám pak automaticky přilepí před zadanou událost a vy s ní můžete dále počítat.
U Kontaktů vše funguje tak, jak jste zvyklí, včetně zadání adresy, telefonů, e-mailu a tak dále.
Sekce Úkolů pak opět funguje tak, jak čekáte s tím, že splněný úkol si můžete odfajfkovat a vám se pak ve výpisu zobrazí jako přeškrtnutý – splnili jste jej a už vás nebude v bezesných nocích chodit strašit. Kromě toho máte dobrý pocit, že (aspoň) něco máte hotovo. Ostatně to vidíte ve výpisu jako splněné. Samozřejmě si můžete nechat úkoly připomínat, že se blíží doba jejich plnění.
Na stavové liště nahoře máte symbol zvonku, kde se vám kupí nepřečtené informace o nezpracovaných událostech, takže kliknutím na něj si rozbalíte roletku s dosud nesplněnými věcmi. Poklepáním na ně si pak můžete úkol, událost, rozbalit a věnovat se mu až to bude reálně možné – takže třeba tehdy, když vám šéf přiřadil nečekaně úkol s vyšší prioritou.
Sekce Poznámek slouží k zapisování podrobností třeba při telefonním rozhovoru či jednání a po jejich rozbalení můžete takto vytvořené poznámky poslat jako e-mail – je tu přímo podpora této činnosti.
Jako správný e-mailový klient i Kerio Connect má pomocníka Mimo kancelář, který dokáže odpovídat na zprávy a informovat odesílatele (každého jen jednou) o tom, že jste na služební cestě. Líbí se mi i logika stavby této funkce, která je opět jednoduchá – teprve poté, co aktivujete režim funkce Mimo kancelář, se vám nabídne okno, ve kterém můžete odesilatele e-mailů informovat o tom, co se s vámi děje, a pokud zakřížkujete i okénko Pouze v tomto období, pak se vám dále nabídne výběr doby trvání vaší nepřítomnosti.
Samozřejmě je tu i možnost obsluhy spamu s dalšími přidanými hodnotami. Kerio Connect disponuje slušnými možnostmi vyhledávání e-mailů nejen podle odesílatele nebo příjemce, ale i podle klíčových slov ve zprávách.
Trochu očekávaná je i možnost nastavit si oblast, ve které se právě nacházíte. To je dost důležité, protože když si naplánujete konferenční volání do Prahy na 11 hodin místního letního času a pak odletíte do jiné časové zóny, třeba do San Francisca, asi budete chtít, aby i zde platil čas, který jste si ale nastavili pro Prahu. Takže se vám vše pro nový místní čas přepočítá.
Pak je tu možnost volby nastavení notifikací, oznamování toho, že se něco děje. Někdo si rád příchozí zprávu nechá připomenout zvukem, jinému stačí bublina na ploše.
Nastavit si pak můžete i možnost synchronizace, teda jak a které složky potřebujete mít stále dostupné a online pomocí funkce ActiveSync, kdy pak máte samozřejmě i přehled o všem i na jiných zařízeních, která tuto možnost využívají.
Produkt Kerio Connect, který nyní už patří pod křídla společnosti GFI, je snadný na pochopení, a i na užívání. Nemusíte být ani génius ani počítačový mág, abyste všech jeho možností využili. Vše funguje tak jak má a tato filosofie z tohoto produktu dělá účinný nástroj na podporu komunikace, organizace času, instantního messagingu, tvorby poznámek, definování a kontroly plnění úkolů.