Odkaz na šikovný přepínač najdete v patě stránky vyhledávání: zatím jen v mobilní verzi
Vyhledávání Google připravuje novou funkci, která usnadňuje deaktivaci personalizace výsledků vyhledávání. Pomocí nového odkazu, který se objeví na stránce vyhledávání, bude možné uživatelsky vstřícně přidat už dříve známý parametr pws=0. Podle nejnovějších informací, zveřejněných na portálu Search Engine Land, si tak budete moci deaktivovat personalizaci.
Tato změna bude přínosem především z pohledu transparentnosti výsledků vyhledávání a lepší kontrolu. Uživatelé také budou moci vyhledávat, aniž by se zobrazovaly pouze výsledky, odpovídající vyhodnocení sledovaných uživatelských dat. Měli bychom tak mít k dispozici širší spektrum informací, neovlivněné předvýběrem.
Podle nejnovějších informací se tato volba objevila v zápatí stránky vyhledávání mobilní verze. Podobně by to mělo fungovat i ve verzi desktopové. Potlačení personalizace už nějakou dobu funguje. Jen je to poněkud těžkopádné. Dá se k tomu použít parametr "&pws=0", který je potřeba přidat do URL na konec vyhledávacího dotazu.
Nová možnost deaktivace se také týká provozovatelů webů
Přestože Google vždy zdůrazňoval, že obvykle je přizpůsobení výsledků vyhledávání na základě sledování uživatelských zvyklostí minimální a omezuje se především na region a předešlé vyhledávání, někteří uživatelé upozorňovali na vyšší úroveň personalizace.
To vývojáře vedlo k rozhodnutí umístit možnost deaktivace přizpůsobení vyhledávacích výsledků na viditelnější místo. Mimochodem, výše zmíněný parametr pws=0 se dá používat už od roku 2009.
Mohlo by vás zajímat
Změna může být důležitá i pro experty, kteří se zaměřují na marketing a SEO. Personalizované výsledky vyhledávání mají často vliv na to, zda a jak často se webové stránky zobrazují.
Možnost jednoduše personalizaci deaktivovat dovoluje uživatelům zobrazit původní, nepersonalizovanou podobu vyhledávání, tedy zobrazit jeho výsledky v syrové podobě. To může být v mnoha případech výhodné, protože uvidíte odkazy, které by se při aplikaci personalizovaného vyhledávání do výsledků vůbec nedostaly.
Zdroj: Search Engine Land, ITegrity