Přejít k hlavnímu obsahu

Tyhle hry vás rozzlobí: 4 náročné tituly pro ty největší masochisty

Jakub Fišer 18.03.2025

Hraní videoher má většina lidí jako volnočasovou zábavu, oddechnutí po práci či po náročném týdnu. Existuje ale i početná skupina hráčů, kteří se rádi pouští do velmi náročných her, které vyžadují znalost herních mechanik a rozhodně nejsou pro začátečníky. U takových titulů nezřídka opakujete jednu a tu samou úroveň dokola, často umíráte a bojujete s vysokou obtížností. A ačkoliv to nenáročným hráčům může přijít bizarní, tyto hry mají obrovskou popularitu. Jaké patří k těm nejoblíbenějším?

Kapitoly článku

Sifu (2022)

Kulisy Číny, příběh o pomstě. Nejnovější počin v našem seznamu vyšel teprve nedávno a nabízí vcelku unikátní herní mechaniku. Hru začínáte jako mladý kung-fu učeň, procházíte úrovně a bojujete s rozličnými nepřáteli.

S každou smrtí či selháním však o pár let stárnete. Coby hráč i vaše postava jste logicky zkušenější v soubojích, ale pohyby nejsou tak svižné jako na začátku. Pokud dojdete na konec života vaší postavy, musíte část hry opakovat znovu. A pak znovu, znovu a znovu.

Super Meat Boy (2010)

Jedna z nejtěžších indie her historie. Super Meat Boy je vlastně klasická plošinovka, okořeněná o tak náročný design úrovní, že selhání se stane vaším denním chlebem. Titul potrénuje vaše reflexy, schopnosti ovládání, ale zároveň i zvládání stresu a vzteku. Každá úroveň má začátek a konec, pokud kdekoliv v průběhu selžete, začínáte od začátku.

Returnal (2021)

Sci-fi střílečka z pohledu třetí osoby jménem Returnal patří k prvním velkým titulům vydaným pro konzoli PlayStation 5. Vaše hlavní postava ztroskotala na neznámé planetě a snaží se zjistit, co se děje kolem ní. Zároveň jste ale uzavřeni v časové smyčce – takže kdykoliv zemřete, jste vráceni na původní místo, svět kolem vás se ale trochu změní.

Ukázka jedné úrovně Returnal
info ikonka
Zdroj: Housemarque / Returnal press kit
Ukázka jedné úrovně Returnal
Dark Souls
info ikonka
Zdroj: FromSoftware / Dark Souls press kit
Dark Souls

Dark Souls (2011)

RPG Dark Souls od studia FromSoftware definovalo nový žánr „souls-like“ her. Premisa je přitom jednoduchá: dle prvků RPG her vylepšujete svou postavu, procházíte jednotlivé úrovně (koridory) a bojujete s nepřáteli. V případě, že jste v souboji poraženi, vracíte se k poslednímu uloženému bodu.

Systém ukládání nefunguje automaticky ani manuálně, musíte vyhledat ohniště (bonfire), kde si hru uložíte. V drtivé většině případů však následuje tuhý souboj s vlnou nepřátel a hned poté hlavní boss dané úrovně. Riziko ztráty postupu je tak obrovské.

Zdroj: XDA Developers, PCMag

Mohlo by vás zajímat


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit


Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme