Sifu (2022)
Kulisy Číny, příběh o pomstě. Nejnovější počin v našem seznamu vyšel teprve nedávno a nabízí vcelku unikátní herní mechaniku. Hru začínáte jako mladý kung-fu učeň, procházíte úrovně a bojujete s rozličnými nepřáteli.
S každou smrtí či selháním však o pár let stárnete. Coby hráč i vaše postava jste logicky zkušenější v soubojích, ale pohyby nejsou tak svižné jako na začátku. Pokud dojdete na konec života vaší postavy, musíte část hry opakovat znovu. A pak znovu, znovu a znovu.
Super Meat Boy (2010)
Jedna z nejtěžších indie her historie. Super Meat Boy je vlastně klasická plošinovka, okořeněná o tak náročný design úrovní, že selhání se stane vaším denním chlebem. Titul potrénuje vaše reflexy, schopnosti ovládání, ale zároveň i zvládání stresu a vzteku. Každá úroveň má začátek a konec, pokud kdekoliv v průběhu selžete, začínáte od začátku.
Returnal (2021)
Sci-fi střílečka z pohledu třetí osoby jménem Returnal patří k prvním velkým titulům vydaným pro konzoli PlayStation 5. Vaše hlavní postava ztroskotala na neznámé planetě a snaží se zjistit, co se děje kolem ní. Zároveň jste ale uzavřeni v časové smyčce – takže kdykoliv zemřete, jste vráceni na původní místo, svět kolem vás se ale trochu změní.


Dark Souls (2011)
RPG Dark Souls od studia FromSoftware definovalo nový žánr „souls-like“ her. Premisa je přitom jednoduchá: dle prvků RPG her vylepšujete svou postavu, procházíte jednotlivé úrovně (koridory) a bojujete s nepřáteli. V případě, že jste v souboji poraženi, vracíte se k poslednímu uloženému bodu.
Systém ukládání nefunguje automaticky ani manuálně, musíte vyhledat ohniště (bonfire), kde si hru uložíte. V drtivé většině případů však následuje tuhý souboj s vlnou nepřátel a hned poté hlavní boss dané úrovně. Riziko ztráty postupu je tak obrovské.
Zdroj: XDA Developers, PCMag