Maďarský výrobce energetických nápojů Hell Energy patří k těm oblíbenějším na českém trhu. Plechovka s objemem 0,25 litru vyjde asi na 20 korun, jde tedy také o jeden z těch dostupnějších. Marketingové oddělení společnosti však přišlo na geniální nápad – pití, které vymyslela umělá inteligence.
Energeťák Hell A.I.
Podle oficiálních informací výrobce pověřil umělou inteligenci vývojem receptury. AI se tak řídila primárně požadavky spotřebitelů a daty vyplývajícími z průzkumu trhu. „Uměla inteligence vytvořila rovnou tři nové příchutě. Prostřednictvím převratné technologie je pak všechny tři digitalizovala, otestovala a zanalyzovala rozsáhlá data a statistiky. A nakonec vybrala vítěznou příchuť – jedinečné a osvěžující kombinaci Tutti-frutti a Berry blast,“ uvádí Hell Energy.
Jenomže není jasné, jaké konkrétní nástroje byly při tomto unikátním projektu využity. Firma pouze odhaluje, že využila technologii elektronických smyslů. Vědci v tomto oboru sbírají vzorky chutí spotřebitelů a mohou pak vyvinout testovací nástroj, který přímo v počítači namodeluje chuť a vůni finálního produktu.
„Díky svým schopnostem dokáže umělá inteligence rychle třídit a analyzovat množství internetových dat v rádu minut či sekund. Tím se výrazně zkracuje i proces výroby nového produktu – z původních 1-2 let na 1 měsíc,“ dodává nakonec Hell Energy v tiskové zprávě.
Již toto léto zamíří do obchodů
Umělá inteligence následně navrhla i design plechovky, ve které se bude novinka prodávat. Ta si bere inspiraci z křemíkových mikroprocesorů a obvodů na základové desce. Opět se ale nedozvídáme, jaký software či nástroj generativní inteligence byl pro návrh vyvinut.
Energy drink Hell A.I. zamíří i na český trh, a to již toto léto. Zatím není jasné, za jakou cenu se bude prodávat, koupíte jej však ve vybraných sítích supermarketů, jako je například Tesco.
Zdroj: Hell Energy