Přejít k hlavnímu obsahu

Úžasná budoucnost počítačových her: takhle vypadá nový Unreal Engine 5.4

Jakub Fišer 25.04.2024
info ikonka
Zdroj: Marvel / Rise of Hydra press kit

Společnost Epic včera představila další pokrok v segmentu počítačové grafiky. Uvedla totiž novou verzi enginu Unreal 5.4, která je již nyní k dispozici všem klientům, kteří chtějí využít tento nástroj pro navrhování svých videí a počítačových her. Jednou z prvních her, která novou verzi enginu plně implementuje, bude online hit Fortnite. Jaké novinky UE 5.4 přináší?

Kapitoly článku

Novinky v Unreal Engine 5.4

Z pohledu hráče jsou na Unreal Enginu 5.4 nejzajímavější sliby společnosti Epic o vyšším výkonu. „Vzhledem k tomu, že se mnoho vývojářů zaměřuje na 60Hz zážitky, investovali jsme v UE 5.4 značné úsilí do zlepšení výkonu vykreslování. […] Další optimalizace byly provedeny při kompilaci shaderů, což vedlo ke znatelnému zlepšení časů přípravy projektu,“ stojí v tiskové zprávě.

Kromě toho je dispozici spousta nových funkcí, které mají zvýšit vizuální věrnost. Technologie Nanite přidává „adaptivní tesselaci“, která dokáže vytvořit neuvěřitelně jemné detaily a pokrytí jednotlivých povrchů, aniž by spotřebovávala nadměrné množství výpočetního výkonu.

Mohlo by vás zajímat

Trailer na Marvel 1943: Rise of Hydra

Ke zlepšení došlo taktéž v otázce různých složitých fyzických textur, jako je kouř, mlha či mraky. Studio Epic zároveň demonstrovalo využití nového Unreal Enginu 5.4 v traileru na připravovanou hru Marvel 1943: Rise of Hydra od společnosti Skydance New Media.

Nejde sice o gameplay záběry, nicméně trailer z hlediska počítačové grafiky vypadá přímo skvostně. Animace jednotlivých postav, simulace počasí a zmíněné textury, jako je kouř, mlha a podobně, vypadají mnohem lépe než předtím. Nakonec, posuďte sami.

Zdroj: Marvel Entertainment / YouTube

Zdroj: Unreal Engine


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme