Na nedávné Google I/O zaznělo, že 20 procent vyhledávání na mobilních telefonech s Androidem je položeno hlasem, objem hlasového vyhledávání navíc roste. Podílí se na tom jak Google, který rozpoznávání hlasem nabízí v Androidu, tak také Apple se Siri i Microsoft s Cortanou. Hlasové ovládání i vyhledávání navíc bude získávat na významu i s nástupem automobilů vybavených některým z operačních systémů či chytrých hodinek a dalších zařízení, které budou mít hlas jako primární vstupní zařízení.
Starší generace jsou v otázce hlasového vyhledávání spíše rozpačité. Připadá jim zvláštní mluvit na vlastní telefon před dalšími lidmi. Hlasově hledají spíše když je nikdo nevidí, nebo když je k tomu donutí situace. U dětí a mladých lidí je ale ovládání telefonu hlasem poměrně běžné.
S rostoucím vlivem osobních asistentů a botů bude ovládání hlasem a tím i hledání hlasem nabývat na významu. Pro optimalizaci pro vyhledávače, ale i pro tvorbu obsahu na webu se tak objeví nové výzvy a potřeby, na které by provozovatelé webů a hlavně e-shopů měli pamatovat už nyní.