VW chce nyní tento koncept zpřístupnit všem. První kroky v přiblížení samořídících automobilů pro každého už byly učiněny. Volkswagen plánuje uvést autonomní vozidla v masovém měřítku do komerčního užívání v polovině příštího desetiletí. Za tímto účelem koncern sdružuje aktivity v nové dceřiné společnosti Volkswagen Autonomy. Bude také pokračovat ve spolupráci s firmou Argo AI na výrobu robotických vozidel, která patří pod Ford. Představitelé VW také oznámili, že plánují budování poboček v Silicon Valley a Číně.
Nově naznačený časový horizont je dalším důkazem, že připravit robotická auta bude trvat mnohem déle, než automobilky slibovaly před mnoha lety. Například roky 2020 a 2021 se už v branži považovaly za jasné časové horizonty pro nasazení autonomní mobility. Zatím však existuje jen několik testů s reálným provozem robotických vozů, a to v jednotlivých malých oblastech zejména v USA.
Společnost Googlu pro robotické vozy Waymo provozuje takovou službu pro vybrané obyvatele předměstí Start Phoenix v Arizoně. Vývojová firma Voyage poskytuje vozidla s autonomním řízením pro obyvatele sídliště pro důchodce na Floridě. A jihokorejská skupina Hyundai o víkendu oznámila první test s robotickými taxi v kalifornském městě Irvine.
VW systém samoříditelných vozů jako cíl
Autonomní robotická vozidla by měla být k dispozici v polovině příštího desetiletí.
VW poslal v rámci testování v dubnu do ulic v Hamburku pět elektrických Golfů. Koncern chce vyvinout systém autonomního řízení, který by bylo možné použít jako standardní modul ve všech značkách skupiny. Více než polovina zaměstnanců dceřiné společnosti Autonomy bude pracovat v Mnichově a Wolfsburgu. Mnichov by se také měl stát evropskou centrálou Argo AI.
Automobilky, průmysloví dodavatelé, startupy i technologické společnosti jako Apple a Uber už léta vyvíjejí technologie pro robotická vozidla. Waymo je v této oblasti považován za zvlášť důležitý a také nejdále.