Po ukončení legislativních pobídek, které do konce loňského roku přinášely u našich západních sousedů výhody při nákupu elektrických vozidel, zaznamenává tento segment v Německu pokles prodejů. Jeden z členů představenstva BMW předložil několik návrhů, které by měly poptávku po e-autech opět oživit.
Patří mezi ně i vyhrazené jízdní pruhy na dálnicích, přednostní vjezd do center měst a bezplatné parkování.
Manažer zdůraznil, že tato opatření by mohla přispět k většímu přijetí elektromobilů u zákazníků a zvýšení poptávky po tomto segmentu vozidel. "Kdyby vás v dopravních zácpách neustále předjížděly elektromobily, jedoucí ve vyhrazeném pruhu, mnoho lidí by se jistě dlouho nerozmýšlelo, zda přesednout", míní manažer. Současně se vyjadřuje skepticky ke státním příspěvkům na nákup elektromobilů. Tuto formu pobídky nepovažuje za dlouhodobé řešení problému.
Bez zvýhodnění při nákupech e-aut je méně prodejů: řidiči se chovají logicky
Od ukončení platnosti státního bonusu pro elektromobily se v Německu snížil počet prodaných vozů s elektrickým pohonem. Podle ZDF zaregistroval německý svaz automobilového průmyslu za prvních sedm měsíců letošního roku přibližně 319 000 nových elektromobilů, což odpovídá dvanáctiprocentnímu poklesu ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
I navzdory tomu BMW očekává v oblasti elektromobility významný růst. Plány mnichovské automobilky jsou ambiciózní: každé třetí vozidlo zde vyrobené má být plně elektrické. A to už v letošním roce.
Management BMW ale stojí nohama pevně na zemi. Člen vrcholného vedení, který mimo jiné přišel i s nápadem vyhrazeného jízdního pruhu, nevidí příliš reálný úplný zákaz prodeje nových vozidel se spalovacími motory od roku 2035. Tuto direktivu Evropské komise je dle jeho názoru téměř nemožné dodržet. V té souvislosti také zdůraznil výzvy, které jsou s úplným přechodem na elektromobilitu spojené.
Mohlo by vás zajímat
BMW, ale například i Volkswagen, nejsou jediní výrobci, kteří pociťují velký tlak v automobilovém průmyslu. Současný vývoj jim dost pouští žilou, čemu už nemálo výrobců podlehlo. Nad propastí se potácejí i tradiční výrobci součástí a výbavy do vozidel.
Například společnost BBS, která vyrábí disky kol, čelí už pátému bankrotu v historii. Stejným směrem míří i výrobce sedaček Recaro.
Zdroj: Newmobility.news, Boosted Magazine