Výrobce tiskáren Canon čelí v USA nové hromadné žalobě. Jeden ze zákazníků, David Leacraft, obviňuje společnost z klamavého marketingu a bezdůvodného obohacování. Žaloba požaduje kompenzaci ve výši 5 milionů USD, ale o co přesně vlastně jde?
Tiskárna Canon Pixma MG2522 je inzerována jako model typu vše v jednom s nezávislými funkcemi tisku, kopírování a skenování. Skutečnost je ale trochu jiná. Jakmile je totiž inkoustová kazeta prázdná, uživatelé nemohou používat ani skener, ani fax. Funkce se znovu aktivují až po vložení nové kazety.
Z technického hlediska ale pro tento přístup není žádný důvod. Zákazníci proto obviňují výrobce, že jsou k nákupu nových inkoustových kazet nuceni neoprávněným způsobem.
Vážná obvinění proti Canonu: mnoho uživatelů je nespokojených kvůli zbytečným omezením
Mnoho uživatelů hlásí problémy s modelem Canon Pixma MG2522. | Zdroj: Canon
Jak uvádí portál BleepingComputer, zákazníci společnosti Canon se s tímto problémem obrátili na výrobce tiskáren od roku 2016 údajně několikrát. Píše o tom ve svém příspěvku "Canon sued for disabling scanner when printers run out of ink". Podpora společnosti Canon však vždy odpověděla, že aby bylo možné používat všechny funkce tiskárny, kazety musí obsahovat inkoust.
Nespočet spotřebitelů kritizovalo postup výrobce i na Redditu. Jeden z uživatelů napsal: "To je nehorázné. Mělo by moje auto přestat fungovat, pokud nedoplním kapalinu do ostřikovačů?" Jiný uživatel mezitím obvinění potvrdil: "Pokaždé, když jsme se pokusili skenovat, nám tiskárna připomněla, že nemá inkoust. Nakonec jsme se jí zbavili." Související vlákno na Redditu obsahuje už tisíce komentářů. Najdete je ve vláknu "Canon sued for disabling scanner when printers run out of ink".
David Leacraft podal hromadnou žalobu v úterý minulý týden. Nyní musí soud v New Yorku tato obvinění přezkoumat.