Xiaomi pokračuje ve své ofenzivě v oblasti elektromobilů. Po uvedení modelu SU7 na trh v březnu 2024 teď prezentuje model YU7 v Číně jako přímou konkurenci Tesly Model Y. Nové SUV měří přibližně pět metrů na délku, necelé dva metry na šířku a 1,60 metru na výšku. Rozvor náprav činí tři metry a nabízí tak dostatek prostoru v interiéru.
Vizuálně má YU7 plochou střechu, díky níž vypadá spíše jako SUV kupé. Přídi dominuje výrazný světelný podpis s úzkými LED světly, zatímco boční vzduchové vstupy zdůrazňují sportovní charakter. Vzadu vlastní charakter zajišťuje souvislý světelný pás a dynamický design podtrhuje střešní spoiler.
Technika: dvě varianty s dojezdem až 820 km
Xiaomi nabízí YU7 ve dvou verzích. Jedna využívá baterii NMC od společnosti CATL s kapacitou 101,7 kWh a je navržena jako model s pohonem všech kol a dvěma elektromotory. Výkon činí 508 kW (690 k). Přední motor nabízí 220 kW, zadní pak 288 kW. Maximální rychlost je 253 km/h. V závislosti na konfiguraci baterií má CLTC dojezd 670, 750 nebo 760 kilometrů.
Druhou verzí je model s pohonem pouze zadních kol, s jedním elektromotorem a baterií LFP o kapacitě 96,3 kWh od FinDreams (dceřiná společnost koncernu BYD). I přes o něco nižší kapacitu jsou zde možné tři varianty dojezdu: 725, 810 nebo 820 kilometrů podle CLTC.
Mohlo by vás zajímat

Údaje o dojezdu jsou relativní
Důležité informace: norma CLTC vede k vyšším hodnotám dojezdu než cyklus WLTP, který se běžně používá v Evropě, protože je CLTC založen na nižších průměrných rychlostech. I přes tuto odchylku vykazuje YU7 působivé hodnoty. Pro srovnání: Tesla Model Y Long Range dosahuje podle CLTC dojezdu pouze 719 km. Model S Long Range papírově zvládne 715 kilometrů.
Obě varianty YU7 se liší také z hlediska energetické hustoty a spotřeby. Verze se dvěma motory má hustotu baterie 152,7 Wh/kg a spotřebu 13,38 kWh na 100 kilometrů. Verze s jedním motorem má hustotu baterie 134 Wh/kg a nižší spotřebu 11,74 kWh na 100 kilometrů.
Uvedení modelu YU7 na trh a jeho cena

Stejně jako SU7 se bude i YU7 vyrábět v továrně Xiaomi v Pekingu. Uvedení na čínský trh je plánováno na letošní červen nebo červenec 2025. Xiaomi plánuje základní čínskou cenu v přepočtu kolem 830 000 korun, což SUV (minimálně na tamním trhu) jednoznačně řadí do segmentu vozů Tesla Model Y. Konkurenční boj bude zajímavý. Po úspěchu s SU7 není radno Xiaomi podceňovat.
V každém případě v Evropě se vozů Xiaomi jen tak nedočkáme. První úspěšný model SU7 by se podle posledních zpráv mohl na evropském trhu objevit do dvou let. Vše závisí na hledání vhodných partnerů a vybudování potřebné servisní a prodejní sítě.
Zdroj: CnEVPost, EVs Report