Není WhatsApp jako WhatsApp
Pakliže se hned vydáte do obchodu Google Play na vašem androidovém smartphonu a vyhledáte aplikaci WhatsApp, jako první pravděpodobně uvidíte aplikaci WhatsApp Messenger od WhatsApp LLC. To je oficiální aplikace, kterou používají skoro 3 miliardy uživatelů každý měsíc. Pravost by vám měl prozradit i počet stažení přesahující 5 miliard.
Nicméně méně pozorní uživatelé mohou skočit na lep podvodníkům, nebo se jen chytit do spirály nechtěného předplatného. Google přijal opatření, a sám od sebe už nenabízí alternativní aplikace WhatsApp (a platí to také u dalších velkých aplikací).
Tvůrci aplikací, kteří se chtějí na WhatsAppu přiživit, si totiž mohou zaplatit na Google Play reklamu a jejich aplikace se tak objevuje výš ve vyhledávání, i když je označena jako „reklama“. Ale ruku na srdce, ne každý si toho na první dobrou všimne.
Na jaké aplikaci si dát pozor?
Na co si tedy dát pozor? Například aplikace Status Saver - Stahovač Stavu se jen jako WhatsApp tváří. Ve skutečnosti jde jen o doplněk, navíc obsahuje reklamy a také nákupy přímo v aplikaci. Dalším takovým nástrojem pro správu WhatsAppu je třeba Whats Web od ZipoApps nebo Obnovit smazané zprávy WA od Vidow.
Mohlo by vás zajímat
Ani jednu ze zmíněných pro běžnou obsluhu WhatsAppu nepotřebujete, navíc jde ze znovu riziko mikrotransakcí. Pozor také na aplikace jako 2Space, které slibují dva profily na WhatsApp (základní aplikace umí pouze jeden). K tomuto účelu si raději vytvořte profil na WhatsApp Business, což je oficiální aplikace také od WhatsApp LLC, kterou můžete používat simultánně k standardní appce – klidně k osobnímu užití, není nutné ji provozovat jen jako pracovní nástroj.
Zdroj: Google Play