Přejít k hlavnímu obsahu

Hodinky Garmin nefungují: uživatele vyděsil modrý trojúhelník, jakých modelů se týká?

Jakub Fišer 28.01.2025
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)

Uživatelé chytrých hodinek Garmin po celém světě nahlašují celkem zásadní chybu, která jim z hodinek dělá těžítka. Po spuštění jakékoliv funkce vyžadující GPS připojení se hodinky zaseknou a odmítají dále spolupracovat, v případě tvrdého resetu se pak nemusí znovu spojit s telefonem. Americká značka už chybu přiznala a pracuje na opravě.

Kapitoly článku

Garmin – modrý trojúhelník smrti

Na sociálních sítích a na fórech Reddit se začali dnes odpoledne kupit uživatelé a zákazníci Garminu, kteří nahlašovali nefunkční hodinky. Z ničeho nic jim hodinky přestaly fungovat a na displeji se objevil modrý trojúhelník. Co to znamená?

Jde o chybu, kdy se při aktivaci GPS funkcí v hodinkách spustí nefunkční soubor s tzv. efemeridy, tedy údaji o pohybu družic pro maximálně rychlé spojení a určení polohy. Minimálně část tohoto souboru je problémová a namísto spojení s GPS dojde okamžitě k zaseknutí hodinek na obrazovce s modrým trojúhleníkem.

Garmin Forerunner stuck cycling through triangle screen
byu/SuspiciousCucumber16 inGarmin

Na svých stránkách k tomu americký Garmin uvádí následující: „Zkoumáme hlášení o zařízeních, která při spuštění aktivity GPS zobrazují modrý trojúhelník. Podržením tlačítka napájení, dokud se přístroj nevypne, a jeho opětovným zapnutím se může dočasně obnovit funkčnost hodinek. Další informace o trvalé opravě poskytneme, jakmile budou k dispozici.“

Jakých modelů se týká?

Japonská pobočka pak v příspěvku na svém blogu uvedla, že chyba se pravděpodobně týká těchto modelů či modelových řad:

  • Garmin Forerunner
  • Garmin Fénix 7 
  • Garmin Instinct 3 
  • Garmin vivoactive 5
  • Garmin Venu 3
  • Garmin Edge 1040
  • Garmin Descent Mk3
  • Garmin Epix Gen 2

Mohlo by vás zajímat

Jak problém opravit?

Pokud máte s podobnou chybou zkušenost a návod přímo od Garminu vám nepomohl, vyzkoušejte některé rady z fóra Reddit. Například tuto, která vyžaduje připojení hodinek k počítači:

  1. Připojte hodinky k počítači
  2. Vypněte hodinky natvrdo podržením tlačítka Světlo (vlevo nahoře) po dobu 30 sekund
  3. Jednou stiskněte tlačítko Světlo a okamžitě stiskněte tlačítko Start/Stop (vpravo nahoře)
  4. Následně podržte Start/Stop po dobu 30 sekund
  5. Zkontrolujte, zda je zařízení připojeno k počítači
  6. V adresáři Garmin –> RemoteSW odstraňte soubor GPE.bin
  7. Odpojte hodinky od počítače
  8. Nepřipojujte hodinky k telefonu, dokud společnost Garmin neopraví soubor GPE.bin (jinak se problémový soubor stáhne znovu)!

Zdroj: Garmin, Forbes, fórum Garmin 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme