Garmin – modrý trojúhelník smrti
Na sociálních sítích a na fórech Reddit se začali dnes odpoledne kupit uživatelé a zákazníci Garminu, kteří nahlašovali nefunkční hodinky. Z ničeho nic jim hodinky přestaly fungovat a na displeji se objevil modrý trojúhelník. Co to znamená?
Jde o chybu, kdy se při aktivaci GPS funkcí v hodinkách spustí nefunkční soubor s tzv. efemeridy, tedy údaji o pohybu družic pro maximálně rychlé spojení a určení polohy. Minimálně část tohoto souboru je problémová a namísto spojení s GPS dojde okamžitě k zaseknutí hodinek na obrazovce s modrým trojúhleníkem.
Na svých stránkách k tomu americký Garmin uvádí následující: „Zkoumáme hlášení o zařízeních, která při spuštění aktivity GPS zobrazují modrý trojúhelník. Podržením tlačítka napájení, dokud se přístroj nevypne, a jeho opětovným zapnutím se může dočasně obnovit funkčnost hodinek. Další informace o trvalé opravě poskytneme, jakmile budou k dispozici.“
Jakých modelů se týká?
Japonská pobočka pak v příspěvku na svém blogu uvedla, že chyba se pravděpodobně týká těchto modelů či modelových řad:
- Garmin Forerunner
- Garmin Fénix 7
- Garmin Instinct 3
- Garmin vivoactive 5
- Garmin Venu 3
- Garmin Edge 1040
- Garmin Descent Mk3
- Garmin Epix Gen 2
Jak problém opravit?
Pokud máte s podobnou chybou zkušenost a návod přímo od Garminu vám nepomohl, vyzkoušejte některé rady z fóra Reddit. Například tuto, která vyžaduje připojení hodinek k počítači:
- Připojte hodinky k počítači
- Vypněte hodinky natvrdo podržením tlačítka Světlo (vlevo nahoře) po dobu 30 sekund
- Jednou stiskněte tlačítko Světlo a okamžitě stiskněte tlačítko Start/Stop (vpravo nahoře)
- Následně podržte Start/Stop po dobu 30 sekund
- Zkontrolujte, zda je zařízení připojeno k počítači
- V adresáři Garmin –> RemoteSW odstraňte soubor GPE.bin
- Odpojte hodinky od počítače
- Nepřipojujte hodinky k telefonu, dokud společnost Garmin neopraví soubor GPE.bin (jinak se problémový soubor stáhne znovu)!
Zdroj: Garmin, Forbes, fórum Garmin