Amazon doposud patří k firmám, které omezení související s bojem proti kovidové pandemii nijak nepoškodily. Ba naopak, online gigant dokázal ve srovnání s loňskem zvýšit prodej o neuvěřitelných 40 procent. Jiným americkým technologickým firmám už se tak dobře nedaří. Například Google zaznamenal poprvé ve své historii propady v příjmech.
Google se rozhodl hledat nový obchodní model. Podle informací agentury Bloomberg chce z platformy YouTube udělat globální online obchod. Podle mluvčího Google už společnost zahájila první testovací fázi.
YouTube: dceřiná aktivita Google se má proměnit v obchodní platformu
Video platforma YouTube je ve své oblasti stále nejoblíbenější a brzy by zde měly být také nabízeny produkty. | Zdroj: Pixabay.com/TymonOziemblewski
V minulosti se už Google pokusil aktivity v oblasti online obchodování rozjet. Doposud ale neúspěšně, a proto je stále jedním z hlavních zdrojů příjmu společnosti reklama. Namísto směrování potenciálních zákazníků ke konkrétním prodejcům prostřednictvím reklamních bannerů chce Google nyní spustit vlastní internetový obchod. A myslí si, že YouTube k tomu poskytuje nejlepší základ. Podle výkonného ředitele Sundara Pichaie už na video platformě existuje řada videí, ve kterých influenceři propagují a prezentují nové produkty.
Někteří z nich už používají vlastní softwarové nástroje, které jim umožňují označovat produkty ve videu a vkládat odkazy. Jediným kliknutím tak případní zájemci mohou přejít na odpovídající web, kde si mohou produkt koupit. Je ale na samotných youtuberech, které produkty ve svých videích zobrazují, nebo na které odkazují pro případný nákup.
Konkurence pro Amazon? YouTube se má stát online obchodem.
Amazon doposud patří k naprosté jedničce v oblasti internetového obchodování. | Zdroj: Foter.com/clasesdeperiodismo
V případě YouTube se nejedná o první pokus přeměnit video platformu na internetový obchod. Podle informací společnosti youtubeři mohli už dříve v loňském roce přidat pod videa virtuální karusel s až dvanácti produkty. Používá se k tomu technologie Shopify, software pro vytváření online obchodů.
Také Amazon mezitím vypiloval svůj koncept nakupování prostřednictvím videa. Před několika lety se šířily zprávy, že americký gigant v oblasti internetového obchodování chce integrovat odkazy na nákupy do souvisejícího obsahu na Prime Video. Pokud by se vám například líbil nějaký kus nábytku, případně styl oblečení, mohli byste si produkt koupit přímo prostřednictvím Prime. Tyto plány ale doposud nebyly dokončeny.
Kromě Amazonu je vidět silný tlak na podporu prodeje obrazovou formou také u Instagramu prostřednictvím funkce Instagram shop. Tato funkce se už brzy objeví v revidované verzi i pro další aplikace Facebooku.
Google se prozatím o plánovaných změnách příliš nerozšiřuje a informace moc nesdílí: inovace mají být spíš experimentem. Jisté však je, že dříve či později se v online obchodování určitě bude chtít také prosadit.