Bez ohledu na to, zda má vozidlo spalovací či elektrický pohon, platí pro něj pravidlo povinných technických prohlídek. Mnoho stanic technické kontroly má proto dobrý přehled o tom, kde jsou slabá místa konkrétních typů vozidel.
Technické centrum TUV našich západních sousedů, které znají i mnozí čeští motoristé, zveřejnilo přehledné srovnání kvality automobilů TUV Report 2025. Byly do něj zařazeny i elektromobily. To může sloužit i jako cenná pomůcka při rozhodování, uvažujete-li o zakoupení ojetého vozidla.
Hodnocení zdůrazňuje nejen značky a modely, které stojí za pozornost, ale také identifikuje elektromobily s významnými závadami. Testeři při svém srovnání rozlišovali vozidla, která jsou zánovní, tedy jejich stáří je mezi dvěma a třemi lety, a vozidla starší, s datem výroby před čtyřmi a více lety.
Ojeté elektromobily v testu: klady a zápory dvou až tříletých vozidel
Při sestavování žebříčku vozidel se stářím dva až tři roky technici zkoumali 111 modelů elektromobilů. Mezi nimi bylo i deset modelů, které si vedly velmi rozdílně. Existuje však jasný propadák, a tím je Tesla Model 3. Testovaná vozidla vykazovala významné závady.
Hodí se dodat, že žádný ze zkoumaných modelů neměl najeto více kilometrů než zmíněná Tesla Model 3. Ta se se svým nájezdem 53 000 km stala nevíce ojetým vozem. Přesto je třeba poznamenat, že vůz získal červené hodnocení nejen mezi elektromobily, ale i v celkovém žebříčku.
Ničím nepřesvědčil ani Renault Zoe, který od testujících získal spíš špatné hodnocení. Francouzský vůz se umístil jen těsně na devátém místě. Jeho nájezd byl 30 000 km. Důvodem špatného hodnocení byly problémy se zavěšením náprav, způsobené poměrně vysokou hmotností vozidla.
Na špici žebříčku se oproti tomu umístil koncernový VW e-Golf. Ten dosáhl při nájezdu 32 000 km vynikajících výsledků, což ho v celkovém hodnocení vyneslo na deváté místo.
Hyundai Kona Elektro se umístila na druhém místě v kategorii elektrických vozidel a na 15. místě v celkovém hodnocení. S průměrným nájezdem 36 000 km dosáhla velmi dobrých výsledků hodnocení.
Nejlepší ojetá e-auta: toto jsou vítězové a propadáky testu v kategorii čtyř až pětiletých elektromobilů

Také mezi čtyř až pětiletými elektromobily (do žebříčku bylo zařazeno celkem 113 vozů) se umístil na prvním místě VW e-Golf s průměrným nájezdem 44 000 km. To jej opět usadilo na deváté místo v celkovém žebříčku.
Na konci žebříčku je opět Tesla Model 3, která měla průměrný nájezd 74 000 kilometrů. To ji řadí nejen na poslední místo mezi elektromobily, ale i v celkovém srovnání.
Zdroj: TUV Report 2025