Přejít k hlavnímu obsahu

Nikdo nemiluje reklamy: tvůrci známého Assassin’s Creed je cpou už i do her

Jakub Fišer 27.11.2023
info ikonka
Zdroj: Ubisoft / Mirage press kit

Na reklamy jsme svým způsobem zvyklí, ale nikdo je nemá rád. Umíte si tak asi představit pozdvižení, které vyvolala skutečnost, že světoznámé vývojářské studio Ubisoft umístilo reklamy přímo do své hry, konkrétně do starších dílů série Assassin’s Creed.

Kapitoly článku

Reklamy na nás vykukují ze všech stran: všude na internetu, v televizi, venku na bannerech, ve veřejné reklamě nebo třeba v kině. Psychologové dokonce u lidí registrují jistý jev, který nazývají „reklamní slepotou“. To znamená, že člověk už prakticky není schopen vnímat všechnu reklamu kolem sebe. I proto zadavatelé vymýšlí pořád nové a nové způsoby, jak reklamu před váš zrak protlačit.

Reklama ve hrách

Francouzský videoherní gigant Ubisoft čelí velké kritice od svých věrných hráčů za to, že jim přímo během hraní cpal před zrak reklamu na vlastní videohry. Uživatel z Redditu jménem triddell24 na této síti zveřejnil video, jak hraje Assassin’s Creed Odyssey z roku 2018.

Hru pozastavil, aby mohl otevřít menu s mapkou a inventářem, když se mu přes celou obrazovku objevila reklama na nákup nejnovějšího dílu z asasínské série jménem Mirage. Část hráčů zůstala z objevu překvapena, druhá část maximálně rozhořčena.

Mohlo by vás zajímat

„Ano, přesně takové kraviny by měly být považovány za nepřijatelné,“ popsal svůj názor jeden z diskutujících. Rychle se přidali i další, přičemž nejeden z nich potvrdil, že úplně stejný typ reklamy přes celou obrazovku se u Ubisoft her objevuje i na PlayStationu 5, nejen na Xboxu.

Ubisoft: Šlo o chybu

Zahraniční server The Verge požádal o vyjádření zástupce společnosti Ubisoft. I to však překvapilo nejednoho fanouška. „Byli jsme upozorněni, že někteří hráči se při hraní některých titulů Assassin’s Creed setkali s vyskakovacími reklamami. Jednalo se o důsledek technické chyby, kterou jsme řešili ihned, jakmile jsme se o problému dozvěděli,“ prohlásil Fabien Darrigues, mluvčí studia Ubisoft.

Ubisoft nemá mezi hráči v tomto ohledu nijak dobrou pověst. Platí za studio, které hry vydává buď nehotové s množstvím chyb, popřípadě je ihned po vydání obalí řadou dodatků, které si hráči musí samozřejmě zaplatit. Tato reklama, ať už byla či nebyla záměrná, na důvěře rozhodně nepřidá.

Zdroj: Reddit, The Verge


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme