Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Problémy u Applu: utajená reklama údajně poškozuje vývojáře aplikací

Jiří Palyza 19.11.2021

Apple údajně pomocí skryté reklamy směruje uživatele na svou vlastní aplikační platformu. V důsledku toho se už uživatelé nedostanou přímo na stránky vývojářů aplikací, aby si tam objednali předplatné. Apple se k tomu nyní vyjadřuje.

Vývojáři aplikací obviňují Apple z ušlých zisků. Firma zřejmě kupuje reklamní prostor Googlu a používá jej pro obzvlášť úspěšné aplikace. Píše o tom Forbes ve svém příspěvku "Apple Quietly Buying Ads Via Google For High-Value Subscription Apps To Capture App Publisher Revenue". Mezi ovlivněné značky patří například seznamka Tinder nebo mediální gigant HBO. Reklamy na jejich aplikace nezveřejňují, že jsou od Applu a pro většinu pozorovatelů působí dojmem, že jsou přímo od jednotlivých poskytovatelů služeb.

Ve výsledcích vyhledávání Googlu se pak reklamy zobrazují nad skutečnými webovými stránkami aplikací, nicméně směrují přímo do App Storu. Mají také podobné sledovací znaky s téměř identickými parametry naznačujícími, že je pravděpodobně všechny umisťuje jedna agentura.

Cílem je, aby uživatelé objednávali předplatné, nákupy ve hrách a podobné transakce v aplikacích prostřednictvím platformy App Store, místo toho, aby chodili přímo na stránky vývojářů a poskytovatelů jednotlivých aplikací, a stahovali je odtud. Provozovatelé aplikací ale poté musí část financí postoupit Applu. Podle vyjádření poskytovatelů a vývojářů tento přístup k propagaci Apple praktikuje už více než dva roky.

Apple a utajená reklama? firma se hlásí ke slovu

aplpeads

Přesměrovává Apple uživatele placenou reklamou do vlastní aplikační platformy App Store? | Zdroj: Pixabay/Pexels.com

Apple se nyní vyjádřil k obvinění webu MacRumors, který o tom píše ve svém příspěvku "Apple Defends Its Ads for Third-Party Apps, Says It Regularly Communicates With Developers and Has Been Running Them for Five Years". Výrobce se hájí, že má veškerá práva na umisťování podobné reklamy ve svých rukou. To je údajně stanoveno ve smlouvách s vývojáři. Apple dokonce pravidelně jedná s různými poskytovateli a tvůrci aplikací, kteří mu poskytují podporu.

Tím Apple mimo jiné chce vývojářům poskytnout potřebné prostředky pro jejich úspěšnost v platformě App Store. A reklama je pouze jednou ze součástí tohoto procesu. Kromě toho jsou také k dispozici testovací a ladicí nástroje Applu, včetně jeho technické podpory. Podle informací zástupců firmy v současné době podporuje reklamou na Googlu, YouTube, Twitteru a dalších platformách přibližně stovku aplikací.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme