Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Samsung drtil v prvním čtvrtletí tohoto roku Apple

redakce 24.05.2017

Společnost Gartner zveřejnila souhrnné výsledky prodejů chytrých telefonů na světovém trhu za první čtvrtletí tohoto roku. Objem prodeje celkově vzrostl o 9 %.

Největší tržní podíl si navzdory poklesu prodeje svých telefonů drží Samsung, na druhém místě se umístil Apple, obě značky však dlouhodobě čelí konkurenci největších čínských výrobců (Huawei, Oppo a Vivo), jejichž úhrnný tržní podíl meziročně vzrostl, a to díky sázce na vysoce kvalitní telefony s inovativními prvky za relativně nízkou cenu.

A jak si stojí kvartální prodeje jednotlivých firem na trhu meziročně?

Meziroční srovnání celosvětových prodejů mobilních telefonů koncovým uživatelům (v tisících kusů) za první kvartál roku 2017 a 2016

Výrobce

1. čtvrtletí 2017

Podíl na trhu
v 1. čtvrtletí 2017 [%]

1. čtvrtletí 2016

Podíl na trhu
v 1. čtvrtletí 2016 [%]

Samsung

78 671,4

20,7

81 186,9

23,3

Apple

51 992,5

13,7

51 629,5

14,8

Huawei

34 181,2

9,0

28 861,0

8,3

Oppo

30 922,3

8,1

15 891,5

4,6

Vivo

25 842,2

6,8

14 001,0

4,0

Ostatní

158 367,7

41,7

156 654,2

45,0

Total

379 977,3

100,0

348 224,2

100,0

Zdroj: Gartner (květen 2017)

 

V prvním čtvrtletí roku 2017 se prodeje smartphonů společnosti Samsung snížily o 3,1 %. „Přestože společnost Samsung oznámila, že předobjednávky pro Galaxy S8 a S8 Plus se meziročně zvyšují o 30 %, chybějící alternativa k Note 7 a silná konkurence základního segmentu inteligentních telefonů vede k tomu, že společnost Samsung nepřetržitě ztrácí svůj podíl na trhu," uvedl Anshul Gupta, research director společnosti Gartner. „Prodej iPhonů byl vyrovnaný, což ale vedlo k meziročnímu poklesu tržního podílu Applu. Podobně jako v případě společnosti Samsung, Apple stále častěji čelí silné konkurenci čínských značek Oppo a Vivo a její prodejní výkony v Číně jsou pod tlakem."

Firma Oppo pokračuje v honbě na Huawei. S 94,6 procentním nárůstem celosvětového prodeje smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2017 dosáhla Oppo nejlepšího výsledku čtvrtletí a zachovala si pozici číslo 1 v Číně. „Oppo pokračovalo v růstu prodejů prostřednictvím velké sítě prodejen cihel a malty, které porážely tržní společnosti jako Samsung a Huawei,“ řekl Gupta. Strategie společnosti Oppo – zaměřená na fotoaparát, rychlé nabíjení a offline maloobchod – pomohla rozšiřovat prodej smartphonů na mezinárodním trhu.

Společnost Vivo prodala téměř 26 milionů smartphonů a dosáhla tržního podílu 6,8 %, což jí v prvním čtvrtletí roku 2017 katapultovalo růstem o 84,6 %. „Vivo zaznamenalo rostoucí poptávku po svých smartphonech z rozvíjejících se trhů v Asii a Tichomoří včetně Indie, kde tržby vzrostly přes 220 procent díky rostoucímu zájmu o značku a vysoce kvalitním smartphonům,“ konstatuje Gupta.

Na trhu operačních systémů (OS) smartphonů se vede bitva jasně mezi Androidem a iOSem. Android zvýšil svůj podíl o dvě procenta. Rostoucí akceptace čínských značek na světových trzích, vedená vysoce kvalitními smartphony, vede k dominanci Android OS. Kromě toho, s oznámením Googlu Android Go – zaměřeným na entry level smartphonů na trhu – OS Googlu pokračuje nadále v růstu (viz následující tabulka).

Světový trh prodejů operačních systémů koncovým uživatelům v prvním čtvrtletí roku 2017 ve srovnání se stejným obdobím roku 2016 (v tisících kusů)

Operační systém

1. čtvrtletí 2017

Podíl na trhu
v 1. čtvrtletí 2017 [%]

1. čtvrtletí 2016

Podíl na trhu
v 1. čtvrtletí 2016 [%]

Android

327 163,6

86,1

292 746,9

84,1

iOS

51 992,5

13,7

51 629,5

14,8

Other OS

821,2

0,2

3 847,8

1,1

Total

379 977,3

100,0

348 224,2

100,0

Zdroj: Gartner (květen 2017)

 

 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme