Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Ve vyhledávání Google se začaly objevovat záhadné modré symboly: proč a k čemu je to dobré?

Jiří Palyza 09.10.2024
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

První uživatelé se v těchto dnech začali setkávat s modrými symboly ve výsledcích vyhledávání Google. Těmito znaménky nám poskytovatel nejpoužívanějšího vyhledávače chce dát najevo, že se jedná o pravou stránku, nikoliv podvrh.

Kapitoly článku

Pomůcka pro rozpoznání podvrhů a falešných stránek

Google experimentuje s novou ověřovací funkcí ve vyhledávání, která by měla usnadnit rozpoznání věrohodných odkazů a ochránit uživatele před tím, aby neklikali na falešné nebo podvodné odkazy na webové stránky.

Některým uživatelům se ve výsledcích vyhledávání Google u odkazů na firmy zobrazují modré symboly ověření, které naznačují, že daná společnost – například Meta nebo Apple – je pravá, a ne nějaký podvod, který se za známou značku maskuje a těží z její popularity.

Server The Verge oslovil Google s žádostí o vysvětlení tohoto nového symbolu, což mluvčí internetové firmy okomentoval slovy: „Pravidelně experimentujeme s funkcemi, které pomáhají nakupujícím na internetu identifikovat důvěryhodné stránky. V současné době provádíme malý experiment, při kterém se u některých firem ve vyhledávání Googlu zobrazují zaškrtávací políčka.

Tato funkce je ale v současnosti pouze v experimentální fázi, čili se zobrazuje pouze vybrané užší skupině uživatelů, nikoliv plošně.

Vyhledávání Google: ověřování pomocí příznaku a ruční prověření

Informační text u verifikačního symbolu
info ikonka
Zdroj: TheVerge.com / Google Search, experimentální verze
Výzkumníci technologického serveru The Verge odhalili novinku ve vyhledávání Google. Americký technologický gigant experimentuje s označováním věrohodných firem, aby uživatele ochránil před podvody a falešnými napodobeninami.

Symbol modrého zaškrtnutí vedle odkazu ve výsledcích vyhledávání znamená, že Google zkontroloval, zda činnost zobrazené společnosti skutečně odpovídá tomu, co tvrdí na internetových stránkách. To se určuje na základě různých faktorů, například ověření webových stránek, údajů z obchodního centra a ručních kontrol.

Pokud najedete kurzorem myši na modrý symbol zaškrtnutí, kterému Google říká "verification checkmark", zobrazí se vysvětlující text. Jeho obsah nám sděluje důvod, proč je u názvu firmy zobrazena verifikační ikona: "Na základě zjištěných příznaků se Google domnívá, že firma je skutečně subjektem, za který se vydává." Nicméně dodatek vysvětluje, že "Google nemůže garantovat spolehlivost této firmy a jejích produktů."
 

Mohlo by vás zajímat

Tato nová funkce je zřejmě rozšířením funkce BIMI (Brand Indicators for Message Identification). Tu Google používá ve své platformě pro elektronickou poštu, Gmailu. Vypadá to tak, že u odesílatelů, kteří přijali standard pro ověřování, se zobrazují ověřovací symboly.

Doposud Google neučinil žádné oficiální oznámení, týkající se zavedení vyhledávacích zatržítek ani neoznámil, kdy se nové funkce dočkají další uživatelé. Více se zřejmě dozvíme až po ukončení experimentální fáze a rozhodnutí, zda bude funkce široce uvolněna a poputuje ke všem uživatelům.

Zdroj: The Verge


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme